Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/4129
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | حمودي, موسى | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T12:33:41Z | - |
dc.date.available | 2025-02-04T12:33:41Z | - |
dc.date.issued | 2020-08-05 | - |
dc.identifier.issn | 1112-4040 | - |
dc.identifier.uri | http://192.168.10.5:8080/xmlui/handle/123456789/4129 | - |
dc.description.abstract | يتطرق هذا البحث إلى أسلوب من أساليب اللغة العربية وهو أسلوب الاستفهام، وذلك باختيار جزئية محددة من جزئياته تتمثل في الاستعمالات النحوية والبلاغية لأحد أسمائه وهو (كيف)، ومحاولة مقاربته من خلال التطبيق على مجموعة من العينات من أحاديث النبي - - ، للوصول إلى تنوع الخصائص الدلالية لهذا الاسم بالاعتماد على القرائن التي يقتضيها السّياق. ABSTRACT: This research deals with a method of Arabic language, which is the method of questioning, by selecting a specific part of its particles, namely, the grammatical and rhetorical uses of one of its names, and how to approach it through the application of a set of samples from the hadiths of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) To access the diversity of semantic characteristics of this name based on contextual evidence. noune question- style-meanings-grammatical-rhetorical. | en_US |
dc.description.sponsorship | جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية | en_US |
dc.relation.ispartofseries | مج. 34, ع. 1; | - |
dc.subject | أسلوب الاستفهام | en_US |
dc.subject | الخصائص الدلالية | en_US |
dc.subject | النحو والبلاغة | en_US |
dc.title | كيف و استعمالاتها في الحديث النّبويّ الشّريف – دراسة نحويّة دلاليّة لعيّنة من صحيحيّ البخاري ومسلم– | en_US |
dc.title.alternative | القانون والمصارف | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مجلة جامعة الأمير عبد القادر |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.