Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/4151
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | جاب الخير, أحمد | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T13:54:12Z | - |
dc.date.available | 2025-02-04T13:54:12Z | - |
dc.date.issued | 2019-12-17 | - |
dc.identifier.uri | http://192.168.10.5:8080/xmlui/handle/123456789/4151 | - |
dc.description.abstract | تطرقت هذه الدراسة إلى الوقوف على العديد من مظاهر الانحرافات السلوكية عند فئة المراهقين، مع تحديد الأسباب الكامنة وراءها، ثم تقديم أساليب علاج مبنية على أسس من التربية الروحية والقيم الأخلاقية، وذلك بهدف إعداد ناشئة على بصيرة بتحديات الواقع وعقباته، وما يقتضيه مستقبله الحضاري من وعي برسالته، ومن إدراك لحجم المسؤولية الملقاة على عاتقه. Abstract -This study focused on several manifestations of behavioral deviations among adolescents identifying the uderling causes, And the presenting treatment metods based on the basis of spiritual education and ethical values, with the aim of developing an emerging vision of the challenges of reality and its obstacles taking in to consideration that teenagers civic future requires awareness about their duty and the awonnt of responsibility enturested to them. | en_US |
dc.description.sponsorship | جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية | en_US |
dc.relation.ispartofseries | مج. 33,ع. 3; | - |
dc.subject | الانحرافات السلوكية | en_US |
dc.subject | المراهقة | en_US |
dc.subject | التربية الروحية | en_US |
dc.subject | القيم الأخلاقية | en_US |
dc.title | دور التربية الروحية في علاج ظاهرة الانحرافات السلوكية عند فئة المراهقين دراسة نظرية | en_US |
dc.title.alternative | The Role Of Spiritual Education In Limitating The Phenomenon Of Behavioral Deviations In Teenagers Class –a Theoretical Study-. | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | مجلة جامعة الأمير عبد القادر |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.