Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/4160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخليفة, صحراوي-
dc.contributor.authorخنطوط, إسماعيل-
dc.date.accessioned2025-02-04T14:10:58Z-
dc.date.available2025-02-04T14:10:58Z-
dc.date.issued2020-08-05-
dc.identifier.issn1112-4040-
dc.identifier.urihttp://192.168.10.5:8080/xmlui/handle/123456789/4160-
dc.description.abstractفي هذا المقال يتم الحديث عن المنهاج التعليمي في زوايا الجنوب الجزائري، انطلاقا من الأسس والخلفيات العامة الموجهة للمنهاج التعليمي، ثم بيان أثرها على عناصر منهاج التعليم الأربع؛ الأهداف، والمحتوى، والطرائق، والتقويم. وقد توصل البحث إلى جملة من النتائج، أهمها: هيمنة الفلسفة الصوفية على التوجه السلوكي، مع بروز النزعة الدينية في الأسس الاجتماعية، والنفسية، والمعرفية، وقد ظهر أثر ذلك في عناصر المنهاج. ABSTRACT: THIS ARTICLE DEALS WITH TEACHING PROGRAMS OF SOUTHERN ALGERIA ZAOUIAS ( RELIGIONS SCHOOLS ) , STARTING FROM ITS LEARNING TEACHING ON THE FROM ELEMENTS THAT SHAPE IT, NAMELY: OBJECTIVES, CONTENT, PROCEDURES, AND ASSESSMENT, AND THIS RESEARCH HAS ARRIVED AT THE MOST IMPORTANT RESULTS : THE DOMINANCE OF SUFI PHILOSOPHY ON BEHAVIORAL ORIENTATION, AND THE RISE OF RELIGIOUS TENDENCIES IN SOCIAL, PSYCHOLOGICAL AND COGNITIVE FOUNDATIONS, THIS HAS BEEN REFLECTED IN GENERAL AND SPECIFIC OBJECTIVES, AND EDUCATIONAL CONTENT, AND PROCEDURES, AND ASSESSMENT.en_US
dc.description.sponsorshipجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 34, ع. 1;-
dc.subjectمنهاج تعليميen_US
dc.subjectأسس المنهاجen_US
dc.titleالمنهاج التعليمي في زوايا الجنوب الجزائري (أسس ومنطلقات)en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة جامعة الأمير عبد القادر

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A723.pdf4,28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.