Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/4544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorهباش, فارس-
dc.contributor.authorعمورات, أعراب-
dc.date.accessioned2025-02-13T10:32:59Z-
dc.date.available2025-02-13T10:32:59Z-
dc.date.issued2020-11-17-
dc.identifier.issn1112-4040-
dc.identifier.urihttp://192.168.10.5:8080/xmlui/handle/123456789/4544-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدى تطبيق البنوك محل الدراسة لسياسات التسويق الداخلي، والكشف عن الفروق الموجودة بين البنوك الجزائرية والأجنبية في السوق الجزائرية، ولاختبار الفرضيات تم الاعتماد على الاستبيان كأداة رئيسية لجمع البيانات من العاملين في البنوك، ومعالجة المعطيات المتحصل عليها باستخدام البرنامج الاحصائي SPSS. وتوصلت الدراسة بأن البنوك تطبق سياسات التسويق الداخلي مع وجود فروق لصالح البنوك الأجنبية، وهذا راجع إلى اكتسابها للتجربة العالمية عكس البنوك الجزائرية التي تعتمد فقط بالإمكانيات المحلية وتفتقد إلى مبدأ الاستقلالية. This study aims at identifying the extent of applying the internal marketing policies by the banks under study, and discover the differences between Algerian banks and foreign banks in the Algerian market. In order to test the study hypotheses, we have used the questionnaire as a main tool for collecting data about employees of the banks, and for processing and analysing the data obtained, statistical package for social sciences SPSS has been used to do so. The results of study showed that the banks apply internal marketing policies with some differences for the favour of the foreign banks that acquire the global experience, in contrast, the Algerian banks depend only on local capacities with a lack of the principle of independence.en_US
dc.description.sponsorshipجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 34, ع. 2;-
dc.subjectالتسويق الداخليen_US
dc.subjectالبنوك الجزائريةen_US
dc.titleتطبيق سياسات التسويق الداخلي في القطاع البنكي دراسة مقارنة بين بعض البنوك الجزائرية والأجنبية في السوق الجزائريةen_US
dc.title.alternativeThe Role Of Media Education In The Formation Of Digital Citizens Through Social Networksen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة جامعة الأمير عبد القادر

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A779.pdf5,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.