Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/4883
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحسن, بدر الدين-
dc.contributor.authorعبيد, جميلة-
dc.date.accessioned2025-02-23T10:19:13Z-
dc.date.available2025-02-23T10:19:13Z-
dc.date.issued2024-07-24-
dc.identifier.issn1112-4040-
dc.identifier.urihttp://192.168.10.5:8080/xmlui/handle/123456789/4883-
dc.description.abstractيشكل المكون الدلالي في اللسانيات العرفانية بؤرة الاهتمام، كما شكل منعرجا في البحوث والدراسات اللغوية المعاصرة التي نظرت إلى المعنى على أنه يحصل في الذهن البشري عبر آلية الفهم أو المفهمة، ويهدف هذا البحث إلى إبراز المبادئ الأساسية في بناء المعنى وتأويله اثناء عملية التواصل من حيث التصوّر والتطبيق. وقد اعتمدت على المنهج الوصفي التحليلي الذي يصلح لمثل هذه البحوث Principles of meaning construction in modern semantics between perception and application. In cognitive linguistics, the semantic component is the center of interest, as it constitutes a turning point in contemporary linguistic research and studies that looked at meaning as it occurs in the human mind through the understanding mechanism. This research aims to highlight the basic principles in the formation and interpretation of meaning during the communication process in terms of perception and application, and I used the descriptive analytical approach that is suitable for such researchen_US
dc.description.sponsorshipجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 38,ع. 1;-
dc.subjectالمكون الدلاليen_US
dc.subjectالمكون المعرفيen_US
dc.subjectالمعنىen_US
dc.subjectالدلالة المعرفيةen_US
dc.subjectالمبادئen_US
dc.titleمبادئ بناء المعنى في الدلالة الحديثة الطالب: التّصور و التّطبيقen_US
dc.title.alternativePrinciples Of Building Meaning In Modern Semantics Student: Perception And Applicationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة جامعة الأمير عبد القادر

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A1107.pdf2,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.