Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5911| Title: | Approaches for Addressing Student Violence in Secondary Schools |
| Other Titles: | أساليب مواجهة عنف التلاميذ بمؤسسات التعليم الثانوي |
| Authors: | Nadjoua, Amireche |
| Keywords: | School Approaches Violence Student Violence. الأساليب المدرسية العنف عنف التلاميذ |
| Issue Date: | 1-Jun-2025 |
| Publisher: | كلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية |
| Citation: | مقال منشور في مجلة المعيار |
| Series/Report no.: | مج. 29،ع. 3 |
| Abstract: | The phenomenon of violence among secondary school students constitutes a critical educational challenge for secondary schools. This issue not only compromises the physical and psychological well-being of students and educators, whether victims or perpetrators, but also disrupts the effective conduct of the educational process. Consequently, addressing this socio-educational phenomenon necessitates the implementation of preventive and remedial approaches to mitigate its impact. These approaches aim to create a secure and conducive school environment capable of achieving its educational objectives comprehensively and effectively تعد ظاهرة العنف لدى التلاميذ بالمرحلة الثانوية من الظواهر التربوية الخطيرة التي أصبحت تواجهها مدارس التعليم الثانوي, وذلك لما من انعكاسات سلبية تهدد السلامة الصحية والنفسية للتلاميذ والفاعلين التربويين بالمدرسة ضحايا العنف أو التلاميذ العنيفين أنفسهم . كما تؤثر على سير العملية التعلمية بشكل فعال, وهو ما يتطلب اتخاذ المدرسة الجملة من الأساليب الوقائية والعلاجية للتصدي لهذه الظاهرة السوسيوتربوية الخطيرة, من أجل توفير بيئة مدرسية سليمة وآمنة تؤدي أدوارها المنشودة على أكمل وجه. |
| URI: | http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5911 |
| ISSN: | 1112-4377 |
| Appears in Collections: | مجلة المعيار |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| approaches-for-addressing-student-violence-in-secondary-schools.pdf | 1,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.