Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAmel, BARKAT-
dc.date.accessioned2025-11-11T12:47:19Z-
dc.date.available2025-11-11T12:47:19Z-
dc.date.issued2024-03-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5932-
dc.description.abstractThis research is part of work on evaluation. Based on a real observation raised by university teachers at the Ecole Normale Supérieure “Assia Djebar” in Constantine concerning the level of students which continues to deteriorate from one year to another, this contribution aims to put the finger on the evaluative practices of these teachers. And this, by connecting the representations they have about their evaluative practices and what they really evaluate. These analyzes resulted in the existence of gaps between the two. We are convinced that regulating these dysfunctions is likely to bring the objectives of university evaluations closer to the real abilities of students. هذا البحث يندرج ضمن الاعمال التي تهتم بالتقييم انطلاقا من ملاحظة حقيقية قدمها أساتذة جامعيون بالمدرسة العليا للمعلمين "آسيا جبار" بقسنطينة فيما يتعلق بمستوى الطلاب الذي يواصل التدهور من سنة إلى أخرى، تهدف هذه المساهمة إلى وضع الإصبع على الممارسات التقييمية لهؤلاء الأساتذة. وذلك من خلال ربط التمثلات التي لديهم حول ممارساتهم التقييمية بما يقيمونه حقا. وقد أدت هذه التحليلات إلى وجود فجوات بين الاثنين. نحن مقتنعون بأن تنظيم هذه الاختلالات من المرجح أن يجعل أهداف التقييمات الجامعية أقرب إلى القدرات الحقيقية للطلابen_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.28، ع. 2 (رت 76); ص.ص. 878-887-
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectEvaluative practicesen_US
dc.subjectBloom's taxonomyen_US
dc.subjectالتقييمen_US
dc.subjectالممارسات التقييميةen_US
dc.subjectتصنيف بلومen_US
dc.titleL’évaluation dans l’enseignement supérieure: entre représentations et pratiques Assessment at higher education: representations and practicesen_US
dc.title.alternativeالتقييم في التعليم العالي : بين التمثلات والممارساتen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
l’évaluation-dans-l'enseignement-supérieur-entre-représentations-et-pratiques.pdf1,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.