Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5986Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | حسيبة, سماعيل | - |
| dc.contributor.author | عبدالرزاق, حبار | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-12T20:55:25Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-12T20:55:25Z | - |
| dc.date.issued | 2025-03-22 | - |
| dc.identifier.citation | مقال منشور في مجلة المعيار | en_US |
| dc.identifier.issn | 1112-4377 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5986 | - |
| dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة إلى استعراض أهمية ودور تطبيق تقنيات الذكاء الاصطناعي في مجال التعليم العالي، حيث إن استخدام الذكاء الاصطناعي في هذا المجال يسهم في تحسين تجربة التعلم وزيادة الكفاءة لدى الطلاب والأساتذة على حد سواء. و قد اعتمد الباحثان على المنهج الاستنباطي بأسلوبيه الوصف التحليل بتسليط الضوء على مدى اسهامات الذكاء الاصطناعي في مجال التعليم العالي مع التط رق الى تجارب دولية ناجحة كالتجربة الصينية والتجربة الأمريكية والاماراتية وقد أظهرت النتائج على أنه وجب على الجامعات أن تضع نفسها في طليعة الثورة التعليمية التي يقودها الذكاء الاصطناعي، مما يعزز جودة التعليم ويعد الطلاب بشكل أفضل لسوق العمل المستقبلي. This study aims to review the importance and role of applying AI technologies in the higher education sector, as the use of AI in this field contributes to improving the learning experience and increasing the efficiency of students and professors alike. The two researchers relied on the extractive curriculum by describing the analysis by highlighting the extent of AI's contributions to higher education while addressing successful international experiences such as Chinese, American and UAE experience. The results showed that universities should place themselves at the forefront of the AI-led educational revolution. education ", which enhances the quality of education and better prepares students for the future labour market. | en_US |
| dc.description.sponsorship | كلية أصول الدين | en_US |
| dc.language.iso | other | en_US |
| dc.publisher | كلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة | en_US |
| dc.relation.ispartofseries | مج. 29، ع 02;ص.ص 721-734 | - |
| dc.subject | ذكاء اصطناعي | en_US |
| dc.subject | التعليم العالي | en_US |
| dc.subject | جودة التعليم | en_US |
| dc.subject | طلاب | en_US |
| dc.subject | Artificial Intelligence | en_US |
| dc.subject | Higher Education. | en_US |
| dc.subject | Quality of Education | en_US |
| dc.subject | Students | en_US |
| dc.title | تطبيقات الذكاء الاصطناعي في مجال التعليم العالي - تجارب عالمية ناجحة - | en_US |
| dc.title.alternative | Artificial Intelligence Applications in Higher Education - Successful Global Experiences | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| Appears in Collections: | مجلة المعيار | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| artificial-intelligence-applications-in-higher-education-successful-global-experiences-.pdf | 995,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.