Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5988
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAmira, REGHIS-
dc.contributor.authorFatima Zohra, SEMAKDJI-
dc.date.accessioned2025-11-12T21:17:57Z-
dc.date.available2025-11-12T21:17:57Z-
dc.date.issued2025-03-22-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5988-
dc.description.abstractThe current paper aims at getting insights into EFL teachers’ practices and perceptions regarding the implementation of drama-based group projects for developing students’ spoken intercultural competence. A descriptive quantitative method has been adopted using a teacher questionnaire as a data collection tool. The findings reveal that most of the teachers do not employ drama-oriented group projects in their speaking class in spite of the fact that the majority hold positive perceptions of the viability of incorporating drama-based group projects into EFL classes. Finally, some recommendations are suggested to address the shortcomings. يهدف هذا المقال إلى الكشف عن ممارسات وتصورات أساتذة قطاع التعليم العالي فيما يخص اعتماد بيداغوجيا المشاريع الجماعية القائمة على الدراما. ولقد تم اعتماد المنهج الوصفي الكمي باستخدام استبيان للأساتذة اعتمادا على مقياس 'ليكرت'. خلصت النتائج إلى أن معظم الأساتذة لا يستخدمون المشاريع الجماعية القائمة على الدراما عند تدريسهم لمقياس المهارات الشفهية علما أن الأغلبية لديهم تصورات ايجابية حول نجاعة هذه المشاريع كوسيلة لتعزيز الكفاءة التواصلية المنطوقة عبر مختلف الثقافات في الفصول الدراسية للغة الانجليزية . في الأخير تم تقديم مجموعة من التوصيات من أجل تدارك النقائص الملحوظة.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 29، ع 02;ص.ص 37-51-
dc.subjectdrama-based group projectsen_US
dc.subjectspoken intercultural competenceen_US
dc.subjectteachers’ perceptionsen_US
dc.subjectteachers’ practicesen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectالمشاريع الجماعية القائمة على الدراما،en_US
dc.subjectالكفاءة التواصلية المنطوقةen_US
dc.subjectتصورات الأساتذةen_US
dc.subjectممارسات الأساتذةen_US
dc.subjectالتعليم العاليen_US
dc.titleImplementing Drama-based Group Projects for Developing Students’ Spoken Intercultural Competence: Teachers’ Practices and Perceptions at Constantine 1 Universityen_US
dc.title.alternativeاعتماد بيداغوجيا المشاريع الجماعية القائمة على الدراما لتطوير الكفاءة الثقافية المنطوقة لطلبة اللغة الانجليزية: ممارسات وتصورات الأساتذة بجامعة قسنطينة 1en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.