Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5988Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Amira, REGHIS | - |
| dc.contributor.author | Fatima Zohra, SEMAKDJI | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-12T21:17:57Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-12T21:17:57Z | - |
| dc.date.issued | 2025-03-22 | - |
| dc.identifier.citation | مقال منشور في مجلة المعيار | en_US |
| dc.identifier.issn | 1112-4377 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5988 | - |
| dc.description.abstract | The current paper aims at getting insights into EFL teachers’ practices and perceptions regarding the implementation of drama-based group projects for developing students’ spoken intercultural competence. A descriptive quantitative method has been adopted using a teacher questionnaire as a data collection tool. The findings reveal that most of the teachers do not employ drama-oriented group projects in their speaking class in spite of the fact that the majority hold positive perceptions of the viability of incorporating drama-based group projects into EFL classes. Finally, some recommendations are suggested to address the shortcomings. يهدف هذا المقال إلى الكشف عن ممارسات وتصورات أساتذة قطاع التعليم العالي فيما يخص اعتماد بيداغوجيا المشاريع الجماعية القائمة على الدراما. ولقد تم اعتماد المنهج الوصفي الكمي باستخدام استبيان للأساتذة اعتمادا على مقياس 'ليكرت'. خلصت النتائج إلى أن معظم الأساتذة لا يستخدمون المشاريع الجماعية القائمة على الدراما عند تدريسهم لمقياس المهارات الشفهية علما أن الأغلبية لديهم تصورات ايجابية حول نجاعة هذه المشاريع كوسيلة لتعزيز الكفاءة التواصلية المنطوقة عبر مختلف الثقافات في الفصول الدراسية للغة الانجليزية . في الأخير تم تقديم مجموعة من التوصيات من أجل تدارك النقائص الملحوظة. | en_US |
| dc.description.sponsorship | كلية أصول الدين | en_US |
| dc.language.iso | en | en_US |
| dc.publisher | كلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة | en_US |
| dc.relation.ispartofseries | مج. 29، ع 02;ص.ص 37-51 | - |
| dc.subject | drama-based group projects | en_US |
| dc.subject | spoken intercultural competence | en_US |
| dc.subject | teachers’ perceptions | en_US |
| dc.subject | teachers’ practices | en_US |
| dc.subject | higher education | en_US |
| dc.subject | المشاريع الجماعية القائمة على الدراما، | en_US |
| dc.subject | الكفاءة التواصلية المنطوقة | en_US |
| dc.subject | تصورات الأساتذة | en_US |
| dc.subject | ممارسات الأساتذة | en_US |
| dc.subject | التعليم العالي | en_US |
| dc.title | Implementing Drama-based Group Projects for Developing Students’ Spoken Intercultural Competence: Teachers’ Practices and Perceptions at Constantine 1 University | en_US |
| dc.title.alternative | اعتماد بيداغوجيا المشاريع الجماعية القائمة على الدراما لتطوير الكفاءة الثقافية المنطوقة لطلبة اللغة الانجليزية: ممارسات وتصورات الأساتذة بجامعة قسنطينة 1 | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| Appears in Collections: | مجلة المعيار | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| implementing-drama-based-group-projects-for-developing-students’-spoken-intercultural-competence_-teachers’-practices-and-perceptions-at-constantine-1-university.pdf | 1,87 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.