Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6046
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorوردية, راشدي-
dc.contributor.authorهاجر, مسعد-
dc.date.accessioned2025-11-13T13:25:53Z-
dc.date.available2025-11-13T13:25:53Z-
dc.date.issued2024-01-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6046-
dc.description.abstractتعنى هذه الدراسة بالكشف عن أساليب عرض الشباب لذاته وإدارة الانطباعات حولها عبر مواقع الشبكات الاجتماعية - الفايس بوك نموذجا وفق مفهومي الاستعراض وإدارة الانطباع اللذين جاء بهما المنظور الدرامي الذي اقترحه عالم الاجتماع "ارفينغ غوفمان". وتوصلت الدراسة إلى أن استحضار مفهومي الاستعراض وإدارة الانطباع في سياق دراسة الهويات الافتراضية يمكن من فهم سيرورة عرض الذات ضمن مسرح الحياة الافتراضية حيث يتم ذلك من خلال العديد من العناصر البصرية التي تقابل عملية الحصور الجسدي والتفاعل المباشر في الحياة الواقعية، وتتم عملية إدارة الانطباع من خلال التحكم في الجمهور الذي يستظهر له المستخدمين عناصر من الهوية البصرية وكذا من خلال التحكم في خصوصية المنشورات.This study is concerned with revealing the methods of youth presenting themselves and managing impressions about them through social networking sites - Facebook as a model - according to the concepts of display and impression management that came from the dramatic perspective proposed by the sociologist "Erving Goffman". The study concluded that evoking the concepts of display and impression management in the context of the study of virtual identities enables one to understand the process of presenting oneself within the theater of virtual life, as this is done through many visual elements that correspond to the process of physical presence and direct interaction in real life. Controlling the audience to which users memorize elements of their visual identity, as well as by controlling the privacy of publicationsen_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 28، ع. 1;ص.ص. 163-183-
dc.subjectعرض الذاتen_US
dc.subjectإدارة الإنطباعen_US
dc.subjectالهوية الإفتراضيةen_US
dc.subjectالحياة الإفتراضيةen_US
dc.subjectالشبابen_US
dc.subjectSelf presentationen_US
dc.subjectimpression managementen_US
dc.subjectvirtual identityen_US
dc.subjectvirtual lifeen_US
dc.subjectyoungen_US
dc.titleعرض الذات وإدارة الإنطباع من خلال بناء الهوية الإفتراضية -دراسة وصفية لعينة من هويات الشباب الجزائري على شبكة الفيس بوك نموذجاen_US
dc.title.alternativeSelf-presentation and impression management through virtual identity construction A descriptive study of a sample of the identities of Algerian youth on the Facebook network as a model.en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.