Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLoubna, Zebila-
dc.contributor.authorSabrina, Megnani-
dc.date.accessioned2025-11-15T21:19:10Z-
dc.date.available2025-11-15T21:19:10Z-
dc.date.issued2025-03-22-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6079-
dc.description.abstractThis research delves into the significance of the page experience on the central library website of Oran 1 university according to Core Web Vitals, as factors influencing the performance of the university library website on Google. The study was conducted using a descriptive analytical approach, relying on CrUX, and PageSpeed Insights reports to collect data. The results demonstrated that the library website under examination provided a good page experience in LCP, INP, and CLS metrics for most users. However, the library's website encountered performance issues that disrupted the page experience for certain users. تتناول هذه الدراسة أهمية تجربة الصفحة على موقع المكتبة المركزية لجامعة وهران 1 وفقا لمؤشرات أداء الويب الأساسية، كعوامل تؤثر على أداء موقع المكتبة الجامعية عبر محرك البحث Google . تم إجراء الدراسة باستخدام منهج وصفي تحليلي، بالاعتماد على تقارير كل من أداة CrUX و PageSpeed Insights لجمع البيانات. أظهرت النتائج أن موقع المكتبة محل الدراسة قدم تجربة صفحة جيدة في مؤشرات LCP و INP و CLS لمعظم المستخدمين. ومع ذلك، واجه موقع المكتبة مشاكل في الأداء أدت إلى إعاقة تجربة الصفحة لبعض المستخدمين.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 29، ع 02;ص.ص 83- 92-
dc.subjectSearch Engine Marketingen_US
dc.subjectPage Experienceen_US
dc.subjectCore Web Vitalsen_US
dc.subjectUniversity Library Websiteen_US
dc.subjectالتسويق عبر محركات البحثen_US
dc.subjectتجربة الصفحةen_US
dc.subjectموقع ويب المكتبة الجامعيةen_US
dc.subjectمؤشرات أداء الويب الأساسيةen_US
dc.titleSearch Engine Marketing Approaches in University Libraries: Examining the Page Experience of the Central Library Website of Oran 1 Universityen_US
dc.title.alternativeمقاربات التسويق عبر محركات البحث في المكتبات الجامعية: دراسة تجربة الصفحة على موقع المكتبة الم ركزية لجامعة وهران 1en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.