Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفاطمة, سوالمي-
dc.date.accessioned2025-11-16T13:37:14Z-
dc.date.available2025-11-16T13:37:14Z-
dc.date.issued2024-06-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6119-
dc.description.abstractتستند الدعامة المعرفية لمضمون الملخص الى تلك التساؤلات العقدية في سياقاتها التربوية في فكر الشيخ عبد الحليم بن سماية اتخاذ في ارتباطها بوعي الذات و تصحيح مسارات توجهاتها نحو أهم قضاياها و هي علاقة المعتقد السليم في ضبط المواقف و قرارات الدفاع عن هوية الفرد الجزائري، ضد محاولات المسخ الاستعمارية، من خلال توظيف سلامة المعتقد في معاني الايمان والتوكل و لوازمها المعرفية وبناءاتها التربوية لاستعادة تدين سليم بعلائقه المعرفية و الايمانية ، المعول عليها في مشروع إصلاحي هدفه الأول الحفاظ على مقومات الفرد الجزائري. The epistemological pillar of the content of the summary is based on those doctrinal questions in their educational contexts in the thought of Sheikh Abdel Halim Ben Samaya in relation to self-awareness and correcting the paths of its orientations towards its most important issues, which is the relationship of sound belief in adjusting positions and making decisions to defend the Algerian individual's identity against colonialist attempts, by employing the integrity of belief in the meanings of faith and trust and its cognitive requirements and educational structures to restore sound religion with its cognitive and faith relations that are reliable in a reform project whose first goal is to preserve the components of the Algerian individual.en_US
dc.description.sponsorshipجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية - قسنطينةen_US
dc.publisherكلية أصول الدينen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 28،ع.4، (رت 78);-
dc.subjectعبد الحليم بن سمايةen_US
dc.subjectالشرائط العقديةen_US
dc.subjectالشرائط المعرفيةen_US
dc.subjectالصياغة ال تربويةen_US
dc.subjectAbdel Halim Ben Samayaen_US
dc.subjectnodal stripsen_US
dc.subjectknowledge stripsen_US
dc.subjecteducational formulationen_US
dc.titleالتناول العقدي للصياغة التربوية في فكر عبد الحليم بن سماية - مقاربات في شرائط الوعي بالذات -en_US
dc.title.alternativeThe Ideological Approach to Educational Formulation in the Thought of Abdel Halim Ben samaya - An Approach to the Conditions of Self-Consciousness -en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.