Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2025-11-16T13:41:11Z-
dc.date.available2025-11-16T13:41:11Z-
dc.date.issued2024-01-10-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6120-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الكيفية التي من خلالها تساهم العلاقات العامة في التأثير على جماهيرها الداخلية والخارجية وذلك بمعرفة ودراسة الاتجاهات الخاصة بهم حول المواضيع والقضايا التي تخص المؤسسة والبيئة المحيطة بها، وتعتبر اتجاهات جماهير المؤسسة في وقتنا الراهن من بين أهم العناصر التي يجب على ممارسي العلاقات العامة الاهتمام بها، والعمل على إدراكها، لأنها هي التي تتنبأ بالسلوك المستقبلي الجماهيرها وقد خلصت هذه الدراسة إلى أن العلاقات العامة تعمل على توظيف وسائل عامة، وخاصةً لنقل معلومات عن سياسات المؤسسة وتقوم ببناء برامج إعلامية واتصالية من أجل التعرف على آراء واتجاهات الجماهير، والتي تكون بمثابة أساس للتنبؤ بالسلوك الفعلي و "المستقبلي" لهذه الجماهير ، وهذا بالإضافة إلى أن هناك مستوى من التأثير يرتكز على معرفة الاتجاهات الخاصة بالجماهير مهما كان نوعها.This study aims to identify how public relations contribute to influencing its internal and external audiences by knowing and studying their attitudes on topics and issues that pertain to the institution and its surrounding environment. Public relations pay attention to them, and work to understand them, because they predict the future behavior of their audiences. This study concluded that public relations employ public and private means to convey information about the institution’s policies and build media and communication programs in order to identify the opinions and attitudes of the masses, which serve as a basis for predicting the actual and “future” behavior of these masses, and this is in addition There is a level of influence based on knowing the attitudes of the masses, whatever their typeen_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 28، ع. 1;ص.ص. 895-910-
dc.subjectالإتجاهاتen_US
dc.subjectالعلاقات العامةen_US
dc.subjectالمؤسسةen_US
dc.subjectالتأثيرen_US
dc.subjectالجمهورen_US
dc.subjectinfluenceen_US
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectorganizationen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.titleتحليل الإتجاهات...كآلية للتأثير في جمهور المؤسسة من منظور العلاقات العامةen_US
dc.title.alternativeAttitudes analysis...as a mean to influence an organization's audience From public relations point of viewen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.