Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6242Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | كمال, بوطورة | - |
| dc.contributor.author | رجاء, حسناوي | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-20T09:00:00Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-20T09:00:00Z | - |
| dc.date.issued | 2025-06-01 | - |
| dc.identifier.citation | مقال منشور في مجلة المعيار | en_US |
| dc.identifier.issn | 1112-4377 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6242 | - |
| dc.description.abstract | جاءت هذه الدراسة كمحاولة للكشف عن واقع المسرح المدرسي في مدارس مرحلة التعليم الابتدائي، وتحديد أهم الصعوبات والمعوقات التي تواجهه؛ وبذلك تصبح البيئة المدرسية أكثر أمانا واستقطابا للتلاميذ. ولهذا الغرض تم الاعتماد على المنهج الوصفي، وقد خلصت الدراسة إلى النتائج الآتية: قلة اهتمام المشرفين على المدارس الابتدائية بالمواد الثقافية والترفيهية، بالإضافة إلى ندرة القوانين والتشريعات التي تدعم ممارسة هذه الأنشطة في مدارسنا، ونجد بأنه تم التوصل إلى أن قلة المختصين في النشاط المسرحي يوثر في عملية تفعيله، وأخيرا عدم توفر القاعات المخصصة لهذا النشاط، بالإضافة إلى خلو الجدول الزمني للتلميذ من حصة المسرح المدرسي This study came as an attempt to reveal the reality of school theater in primary schools, and to identify the most important difficulties and obstacles facing it. Thus, the school environment becomes safer and more attractive for students. For this purpose, the descriptive approach was relied upon, and the study concluded with the following results: Lack of primary school supervisors’ interest in cultural and recreational materials ,and also it focs about the scarcity of laws and legislate on that support the practice of these activities in our schools; and Lack of specialists in the atrical activity; and Lack of halls designated for this activity; finally we discovered that student’s scheduleisd evoid of a school theater class. | en_US |
| dc.description.sponsorship | كلية أصول الدين | en_US |
| dc.language.iso | other | en_US |
| dc.publisher | كلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية | en_US |
| dc.relation.ispartofseries | مج. 29، ع. 3;ص.ص. 393-407 | - |
| dc.subject | المس رح المدرسي | en_US |
| dc.subject | التعليم | en_US |
| dc.subject | التعليم الابتدائي | en_US |
| dc.subject | التلميذ | en_US |
| dc.title | "المسرح المدرسي "الو اقع والتحديات والمأمول | en_US |
| dc.title.alternative | School Theater “Reality, Challenges and Hopes” | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| Appears in Collections: | مجلة المعيار | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| المسرح-المدرسي_-الواقع-والتحديات-والمأمول_.pdf | 1,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.