Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorكمال, بوطورة-
dc.contributor.authorرجاء, حسناوي-
dc.date.accessioned2025-11-20T09:00:00Z-
dc.date.available2025-11-20T09:00:00Z-
dc.date.issued2025-06-01-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6242-
dc.description.abstractجاءت هذه الدراسة كمحاولة للكشف عن واقع المسرح المدرسي في مدارس مرحلة التعليم الابتدائي، وتحديد أهم الصعوبات والمعوقات التي تواجهه؛ وبذلك تصبح البيئة المدرسية أكثر أمانا واستقطابا للتلاميذ. ولهذا الغرض تم الاعتماد على المنهج الوصفي، وقد خلصت الدراسة إلى النتائج الآتية: قلة اهتمام المشرفين على المدارس الابتدائية بالمواد الثقافية والترفيهية، بالإضافة إلى ندرة القوانين والتشريعات التي تدعم ممارسة هذه الأنشطة في مدارسنا، ونجد بأنه تم التوصل إلى أن قلة المختصين في النشاط المسرحي يوثر في عملية تفعيله، وأخيرا عدم توفر القاعات المخصصة لهذا النشاط، بالإضافة إلى خلو الجدول الزمني للتلميذ من حصة المسرح المدرسي This study came as an attempt to reveal the reality of school theater in primary schools, and to identify the most important difficulties and obstacles facing it. Thus, the school environment becomes safer and more attractive for students. For this purpose, the descriptive approach was relied upon, and the study concluded with the following results: Lack of primary school supervisors’ interest in cultural and recreational materials ,and also it focs about the scarcity of laws and legislate on that support the practice of these activities in our schools; and Lack of specialists in the atrical activity; and Lack of halls designated for this activity; finally we discovered that student’s scheduleisd evoid of a school theater class.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 29، ع. 3;ص.ص. 393-407-
dc.subjectالمس رح المدرسيen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالتعليم الابتدائيen_US
dc.subjectالتلميذen_US
dc.title"المسرح المدرسي "الو اقع والتحديات والمأمولen_US
dc.title.alternativeSchool Theater “Reality, Challenges and Hopes”en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المسرح-المدرسي_-الواقع-والتحديات-والمأمول_.pdf1,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.