Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبشرى, دهامنة-
dc.contributor.authorالسعيد, دراحي-
dc.date.accessioned2025-11-20T09:12:29Z-
dc.date.available2025-11-20T09:12:29Z-
dc.date.issued2024-03-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6246-
dc.description.abstractتهدف هذه الورقة البحثية في طرحها لمعالجة إشكالية توظيف صورة المرأة في الومضات الإشهارية التلفزيونية من خلال قراءة النماذج من الدراسات السابقة العربية والأجنبية والنتائج المتوصل إليها، بعد تحديد المفاهيم تم رصد أشكال وقوالب وظفت فيها المرأة من خلال دراسة الدلالات السيميو - تأويلية الميدانية والدراسات التحليلية. تعددت واختلفت صورة المرأة ما بين المرأة كسلعة محاولة من مصممي ومنتجي الإشهار لتبضيعها كاستراتيجية تسويقية، المرأة بين المتعة والمنفعة المادية، وكذلك كيفية توظيف المرأة مقارنة بالرجل كبناءات في المجتمع الذكوري دون النظر إلى مكانتها في النصوص الدينية أو المجتمعات المحافظة، لتصبح وسيلة وأداة مروجة بجسدها الأنثوي لا بإمكانياتها الإبداعية في إطار يحفظ كرامتها. The current research paper aims to present the problem of employing the image of women in television advertising flashes through a reading of models of previous Arab and foreign studies and the findings, after identifying concepts were monitored forms and templates in which women were employed through the study of semio-interpretative semantics and analytical studies. Women have varied and differed between women as a commodity trying by the designers and producers of advertising to be lost as a marketing strategy, women between pleasure and material benefit, as well as how to employ women compared to men as buildings in male society without regard to their place in religious texts or conservative societies, to become a means and tool promoted by their female body and not by their creative potential in a framework that preserves their dignity.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.28، ع.2 (رت 76);ص.ص. 331-344-
dc.subjectالصورةen_US
dc.subjectالصورة الإشهاريةen_US
dc.subjectصورة المرأةen_US
dc.subjectالومضات الإشهاريةen_US
dc.subjectالتلفزيونen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectadvertising imageen_US
dc.subjectwoman's imageen_US
dc.subjectadvertising flashesen_US
dc.subjectTVen_US
dc.titleإشكالية توظيف صورة المرأة في الومضات الإشهارية -قراءة لنماذج مختارة-en_US
dc.title.alternativeThe problem of employing a woman's image in tv advertising flashes - Reading of models -en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.