Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorريمة, فكنوس-
dc.contributor.authorصالح, فلاق شبرة-
dc.date.accessioned2025-11-20T09:22:11Z-
dc.date.available2025-11-20T09:22:11Z-
dc.date.issued2025-06-01-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6249-
dc.description.abstractنهدف من خلال هذه الدراسة الكشف عن فعالية استخدام المؤسسات المواقع التواصل الاجتماعي و التي تعتبر من أبرز مخرجات الجيل الثاني اللويب في تدعيم العلاقات العامة، انطلاقا من دراسة تحليلية وصفية للصفحة الرسمية لمؤسسة سيترام عبر موقع فايسبوك باستخدام تحليل المحتوى كأداة لجمع البيانات و تأتي هذه الدراسة كمحاولة للتعرف على أهم التغيرات التي طرأت على مجال العلاقات العامة و كيف انتقلت من الممارسات التقليدية الكلاسيكية إلى الممارسات التفاعلية الرقمية، وقد توصلت الدراسة إلى أن مؤسسة سيترام الجزائر قد استفادت من تحولات العلاقات العامة من خلال استخدامها لمواقع التواصل الاجتماعي خاصة فايسبوك وكافة التقنيات الحديثة بهدف توطيد العلاقة مع جماهيرها وإدارتها وضمان استمراريتها من جهة، وتحقيق أهدافها و نشر خدماتها والتعريف بها و بأنشطتها من جهة آخری Through this study we aim to reveal the effectiveness of organizations'use of social sites, which are considered one of the most prominent outputs of the second generation of the web in strengthning public relation, based on a descriptive analytical study of the official page of the Setram foundation via Facebook using content analysis as a data collection tool. This study comes as an attempt to identify the most important changes that have occurred in the field of public relations and how it has moved from traditional classical practices to interactive digital practices. This study found that Setram Algeria has benefited from the public relations transformations through its use of social networking sites, especially Facebook, and all modern technologies in order to consolidate the relationship with its audiences and management and ensure its continuity and achieve its goals and publicize its services and activities.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 29، ع. 3;ص.ص. 439-453-
dc.subjectالعلاقات العامةen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالجيل الثاني للويبen_US
dc.subjectمؤسسة سيترامen_US
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.subjectsocial networking sitesen_US
dc.subjectsecond generation of the weben_US
dc.subjectSetram foundationen_US
dc.titleالممارسات الحديثة للعلاقات العامة 2.0 : دراسة وصفية تحليلية للصفحة الرسمية لمؤسسة سيترام عبر موقع فايسبوكen_US
dc.title.alternativeModern practices of public relation 2.0 : Analytical descriptive study of the official page of the Setram foundation on Facebooken_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.