Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6262
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبسمة, بوطابت-
dc.contributor.authorحسين, مشطر-
dc.date.accessioned2025-11-23T08:09:38Z-
dc.date.available2025-11-23T08:09:38Z-
dc.date.issued2023-03-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112 - 4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6262-
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى تسليط الضوء على مدى تطبيق معايير الجودة التعليمية في إدارة الصف في المرحلة الابتدائية، و من أجل ذلك قمنا باستخدام المنهج الوصفي، وتمثلت أداة الدراسة في استمارة طبقت على عينة مكونة من 30 معلما و معلمة من المرحلة الابتدائية. توصلت نتائج الدراسة إلى أن معايير الجودة التعليمية في إدارة الصف في المرحلة الابتدائية تطبق بتقدير جيد، كما أنه توجد فروق دالة في تطبيق معايير الجودة التعليمية في إدارة الصف تعزى إلى الجنس و الخبرة المهنية، وأنه لا توجد فروق دالة إحصائيا في تطبيق معايير الجودة التعليمية في إدارة الصف تعزى إلى مؤسسة التخرج The current study aimed to shed light on the extent of the application of educational quality standards in classroom management in the primary stage, and for that we used the descriptive approach, and the tool was represented in a form applied to a sample of 30 male and female teachers from the primary stage. The results of the study concluded that educational quality standards in classroom management in the primary stage are applied with a good grade, and there are significant differences in the application of educational quality standards in classroom management due to gender and professional experience, and that there are no statistically significant differences in the application of educational quality standards In class management attributable to the graduation institution.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisher- كلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية - قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.27 ، ع.3;ص.ص. 635 - 653-
dc.subjectالجودة التعليميةen_US
dc.subjectإدارة الصفen_US
dc.subjectالمرحلة الابتدائيةen_US
dc.subjectEducational qualityen_US
dc.subjectclassroom managementen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.titleمدى تطبيق معايير الجودة التعليمية في إدارة الصف في المرحلة الابتدائية: د راسة ميدانية ببعض الابتدائيات بقالمةen_US
dc.title.alternativeThe extent to which educational quality standards are applied in classroom management at the primary stage A field study of some elementary students in Guelmaen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.