Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحليمة, هنتور-
dc.contributor.authorحمزة, زواوي عمر-
dc.date.accessioned2025-12-02T12:03:23Z-
dc.date.available2025-12-02T12:03:23Z-
dc.date.issued2022-01-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112 - 4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6444-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة أساسا إلى البحث عن إمكانية تأثير رأس المال الرمزي للفريق الرياضي على الولاء لمنتجات المؤسسة الراعية، حيث تم استقصاء (394) فردا من مناصري الفريق الوطني الجزائري لكرة القدم للرجال، لإبداء آرائهم وتوجهاتهم اتجاه فقرات تم إعدادها لقياس أبعاد المتغير المستقل رأس المال الرمزي والمتمثلة في الهوية الاجتماعية والمسؤولية الاجتماعية والسفير في المحافل الدولية والفقرات التي تقيس الولاء السلوكي والولاء الموقفي كأبعاد للمتغير التابع الولاء لمنتجات المؤسسة الراعية له Condor، حيث اظهر اختبار فرضيات الدراسة عن وجود علاقة طردية بين متغيرات الدراسة وقدرة رأس المال الرمزي للفريق الوطني الجزائري لكرة القدم للرجال على تفسير (528%) من التغيرات الطارئة على الولاء المنتجات المؤسسة الراعية له Condor وهو ما أشارت له قيمة معامل التحديد المعدل ( ajuste (2) ؛ كما R)؛ كما كشفت عن وجود أثر لرأس المال الرمزي للفريق الوطني الجزائري لكرة القدم للرجال على الولاء لمنتجات المؤسسة الراعية له Condor بقوة التأثير (53,3%) وهو ما أشار له معامل الانحدار (A)؛ حيث أثبتت هذه الدراسة عدم وجود الفروق في إدراك أفراد العينة لرأس المال الرمزي للفريق الوطني الجزائري لكرة القدم الرجال راجعة للمتغيرات الديمغرافية The main objective of this study is to investigate the existence of symbolic capital for the sports team on the loyalty to sponsor's products; Where (394) Supporters of the Algerian men's national soccer team were surveyed to express their opinions and orientations on the items that prepared to measure the dimensions of the independent variable: “Symbolic capital” that is represented by social identity, social responsibility, and ambassador in international sports events; and the items that measure behavioral loyalty and attitudinal loyalty as dimensions of the dependent variable “loyalty to the products of the sponsor Condor”. Where testing of the study's hypotheses revealed the existence of a positive relationship between the study’s variables, and the symbolic capital of the Algerian men's national soccer team has the ability to explain (52.8%) of the changes in loyalty to the sponsor's products which is indicated by the value of the modified coefficient of determination (R2 ajusté), the impact strength is (53.3%), which is indicated by the regression coefficient (A). This study demonstrated that there are no differences in the sample's perception of the symbolic capital of the Algerian national football team for men due to demographic variables.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisher- كلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية - قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.26 ، ع.1 ، رت.63;ص.ص. 776 - 790-
dc.subjectالرعاية الرياضيةen_US
dc.subjectرأس المال الرمزيen_US
dc.subjectالولاءen_US
dc.subjectSports Sponsorshipen_US
dc.subjectSymbolic Capitalen_US
dc.subjectLoyaltyen_US
dc.title- راعي الفريق الوطني الجزائري لكرة القدم للرجال " Condor " رأ رس المال الرمزي للفريق الرياضي وأثره على الولاء لمنتجات المؤسسة الراعية - دراسة حالة مؤسسةen_US
dc.title.alternativeThe symbolic capital of the sports team and its impact on loyalty to the sponsor's products – “Condor” case study: sponsor of the Algerian men's soccer team-en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.