Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد الله, عوادي-
dc.contributor.authorفاتح, حليمي-
dc.date.accessioned2025-12-03T14:09:49Z-
dc.date.available2025-12-03T14:09:49Z-
dc.date.issued2023-06-05-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6482-
dc.description.abstractموضوع دراسة الأسفار المقدسة "النص المقدس" العهد القديم والعهد الجديد يعد مبحثاً من مباحث المعرفة التي خاض فيها العلماء قديما و حديثا، و قد تطورت الأبحاث والمناهج النقدية المعاصرة لا سيما ما يعرف بالنقد الأدنى "النقد النصي" الذي حاول إعادة الأصالة للنص المقدس من خلال تتبع الشواهد النصية، ورصد الاختلافات في ترجمة هذه النصوص و الاخطاء التي وقع فيها النساخ على مستويين تحريفاً وتصحيفاً The subject of the study of the Holy Scriptures "the sacred text" the Old Testament and the New Testament is considered one of the topics of knowledge in which scholars, past and present, have delved. By tracking the textual evidence, and monitoring the differences in the translation of these texts and the errors that the scribes made on two levels: distortion and correction.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.27، ع.4 (رت 73);ص.ص. 275-291-
dc.subjectالنَّقد النَّصيen_US
dc.subjectسفر إشعياءen_US
dc.subjectالتَّحريفen_US
dc.subjecttext criticismen_US
dc.subjectbibleen_US
dc.subjectmisrepresentationen_US
dc.subjectcorrectionen_US
dc.titleموقف مدرسة النقد النصي من سفر أشعياء دراسة تطبيقية لنماذج مختارةen_US
dc.title.alternativeThe position of the school of textual criticism on the Book of Isaiah an applied study of selected modelen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.