Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/3663
Title: | الأهمية التربوية للإرتباط بالتراث الحضاري دراسة فكرية تربوية |
Other Titles: | 1112-4040 |
Authors: | كرام, عبد الحكيم |
Keywords: | الفكر التربوي النمط الإيديولوجي الحائر الهوية الوطنية العولمة الثقافية |
Issue Date: | 15-أبر-2014 |
Publisher: | جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية |
Series/Report no.: | مج. 28, ع. 1; |
Abstract: | العودة إلى التراث مهمة تربوية حضارية، إذا تمت في شروط علمية عقلانية، تتجاوز الهوى إلى الاتصال الشعوري بمنجزات الأسلاف، وذلك من أجل ربط حلقات الماضي بالحاضر لأن الوجدان لا يقبل الانفصام. وحتى يستطيع المربون القيام بذلك، عليهم أن يربطوا الجيل الجديد بتراثه، من خلال انتقاء الحصيلة النوعية الصالحة للبقاء، وفي مقدمة هذه الحصيلة القيم الإنسانية العالية. دون أن يتخلى هذا الجيل عن الأكداس الفكرية والمنجزات العلمية التي يزخر بها عصرنا، وذلك من أجل أن يكسب رهان التحدي الحضاري المرفوع أمامه. Abstract Return to the legacy of civilization is an educational task if it refers to reasonable scientific conditions, beyond the emotional passion to connect the achievements of predecessors, to connect the elements of the past with the present, because the conscience can not accept the dichotomy. And so the educators to do so, they must link the new generation with its heritage, through the selection of specific viable outcome, and the outcome of high human values. Without that prevent this generation of stacks of intellectual and scientific achievements that characterize our times, in order to win a bet cultural challenge presented to him. |
URI: | http://192.168.10.5:8080/xmlui/handle/123456789/3663 |
ISSN: | 1112-4040 |
Appears in Collections: | مجلة جامعة الأمير عبد القادر |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.