Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5870
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHaroun, Zineb-
dc.date.accessioned2025-10-29T13:03:35Z-
dc.date.available2025-10-29T13:03:35Z-
dc.date.issued2025-06-03-
dc.identifier.issn40401112-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5870-
dc.description.abstractThis research examines pedagogical innovation in Algerian higher education, focusing on newly recruited teacher-researchers and pedagogical discourses. It aims to determine whether innovation stems from common practice or professional requirements. The hypothesis posits that innovation reflects an institutional ideal shaped by international influences rather than practical needs. Using official documents and teacher responses, the analysis reveals alignment on innovation's impact on professional skills but highlights divergences in its implementation. تتناول هذه الدراسة الإبتكارالبيدواغوجي في التعليم العالى الجزائري مع التركيز على كفاءات الأساتذة الباحثين الجدد والخطابات البيداغوجية وتهدف إلى تحديد ماإذا كان هذا الإبتكار نابعا من الممارسات الشائعة أو متطلبات مهنية تنطلق الفرضية من أن الإبتكار يعكس نموذجا مؤسساتيا متأثرا بالسياقات الدولية أكثر من احتياجات الأساتذة تكشف النتائج عن توافق بين الوثائق المؤسساتية وتصورات الأساتذة حول تأثير الإبتكار على المهارات المهنية مع الإشارة إلى وجود تباينات في تطبيقه الفعليen_US
dc.description.sponsorshipجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 39, ع. 1;-
dc.subjectكفاءات الأساتذة الباحثينen_US
dc.subjectمعلمونen_US
dc.titlePedagogical Innovation In Algerian Higher Education: A Comparative Approach To Institutional And Teaching Practicesen_US
dc.title.alternativeالإبتكار البيدغوجي في التعليم العالي الجزائري مقارنة للممارسات المؤسسية والتعليميةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة جامعة الأمير عبد القادر

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A1150.pdf972,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.