Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5870
Title: Pedagogical Innovation In Algerian Higher Education: A Comparative Approach To Institutional And Teaching Practices
Other Titles: الإبتكار البيدغوجي في التعليم العالي الجزائري مقارنة للممارسات المؤسسية والتعليمية
Authors: Haroun, Zineb
Keywords: كفاءات الأساتذة الباحثين
معلمون
Issue Date: 3-Jun-2025
Publisher: جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية
Series/Report no.: مج. 39, ع. 1;
Abstract: This research examines pedagogical innovation in Algerian higher education, focusing on newly recruited teacher-researchers and pedagogical discourses. It aims to determine whether innovation stems from common practice or professional requirements. The hypothesis posits that innovation reflects an institutional ideal shaped by international influences rather than practical needs. Using official documents and teacher responses, the analysis reveals alignment on innovation's impact on professional skills but highlights divergences in its implementation. تتناول هذه الدراسة الإبتكارالبيدواغوجي في التعليم العالى الجزائري مع التركيز على كفاءات الأساتذة الباحثين الجدد والخطابات البيداغوجية وتهدف إلى تحديد ماإذا كان هذا الإبتكار نابعا من الممارسات الشائعة أو متطلبات مهنية تنطلق الفرضية من أن الإبتكار يعكس نموذجا مؤسساتيا متأثرا بالسياقات الدولية أكثر من احتياجات الأساتذة تكشف النتائج عن توافق بين الوثائق المؤسساتية وتصورات الأساتذة حول تأثير الإبتكار على المهارات المهنية مع الإشارة إلى وجود تباينات في تطبيقه الفعلي
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5870
ISSN: 40401112
Appears in Collections:مجلة جامعة الأمير عبد القادر

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A1150.pdf972,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.