Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorzakia, yahiaoui-
dc.date.accessioned2025-11-11T08:45:55Z-
dc.date.available2025-11-11T08:45:55Z-
dc.date.issued2025-06-01-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4733-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5916-
dc.description.abstractTeaching Arabic to non-native speakers requires a comprehensive approach that integrates linguistic and cultural aspects to ensure effective language acquisition. Key requirements in this field include the provision of graded curricula that cater to different learning levels and cover the basic language skills: listening, speaking, reading, and writing. Additionally, innovative teaching methods utilizing interactive and technological tools are essential to facilitate the learning process. Understanding the cultural and social contexts related to the Arabic language is also crucial for promoting effective communication. Furthermore, there is a need for well-trained and specialized teachers in this field, with a focus on using continuous assessment methods to measure learners' progress and meet their diverse needs. يتطلب تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها مقاربة شاملة تجمع بين الجوانب اللغوية والثقافية لضمان اكتساب المتعلم للغة بشكل فعال. ومن أبرز المتطلبات في هذا المجال توفير مناهج تعليمية متدرجة تراعي مستويات التعلم المختلفة وتغطي مهارات اللغة الأساسية: الاستماع التحدث القراءة والكتابة بالإضافة إلى ذلك، يجب استخدام طرق تدريس مبتكرة تعتمد على الوسائل التفاعلية والتقنية لتسهيل عملية التعلم. كما يعد فهم السياقات الثقافية والاجتماعية المرتبطة باللغة العربية أمراً ضرورياً لتعزيز التواصل الفعال. تبرز الحاجة أيضاً إلى إعداد معلمين متخصصين ومؤهلين لتدريس اللغة لغير الناطقين بها، مع التركيز على استخدام طرق تقييم مستمرة لقياس تقدم المتعلمين وتلبية احتياجاتهم المتنوعة.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 29، ع. 3-
dc.subjectArabic languageen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectlearneren_US
dc.subjecteducational curriculaen_US
dc.subjectlanguage skillsen_US
dc.titleFoundations of Teaching Arabic to Non-Native Speakersen_US
dc.title.alternativeأسس تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بهاen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
foundations-of-teaching-arabic-to-non-native-speakers.pdf937,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.