Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5916
Title: Foundations of Teaching Arabic to Non-Native Speakers
Other Titles: أسس تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها
Authors: zakia, yahiaoui
Keywords: Arabic language
teacher
learner
educational curricula
language skills
Issue Date: 1-يون-2025
Publisher: كلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 29، ع. 3
Abstract: Teaching Arabic to non-native speakers requires a comprehensive approach that integrates linguistic and cultural aspects to ensure effective language acquisition. Key requirements in this field include the provision of graded curricula that cater to different learning levels and cover the basic language skills: listening, speaking, reading, and writing. Additionally, innovative teaching methods utilizing interactive and technological tools are essential to facilitate the learning process. Understanding the cultural and social contexts related to the Arabic language is also crucial for promoting effective communication. Furthermore, there is a need for well-trained and specialized teachers in this field, with a focus on using continuous assessment methods to measure learners' progress and meet their diverse needs. يتطلب تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها مقاربة شاملة تجمع بين الجوانب اللغوية والثقافية لضمان اكتساب المتعلم للغة بشكل فعال. ومن أبرز المتطلبات في هذا المجال توفير مناهج تعليمية متدرجة تراعي مستويات التعلم المختلفة وتغطي مهارات اللغة الأساسية: الاستماع التحدث القراءة والكتابة بالإضافة إلى ذلك، يجب استخدام طرق تدريس مبتكرة تعتمد على الوسائل التفاعلية والتقنية لتسهيل عملية التعلم. كما يعد فهم السياقات الثقافية والاجتماعية المرتبطة باللغة العربية أمراً ضرورياً لتعزيز التواصل الفعال. تبرز الحاجة أيضاً إلى إعداد معلمين متخصصين ومؤهلين لتدريس اللغة لغير الناطقين بها، مع التركيز على استخدام طرق تقييم مستمرة لقياس تقدم المتعلمين وتلبية احتياجاتهم المتنوعة.
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5916
ISSN: 1112-4733
Appears in Collections:مجلة المعيار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
foundations-of-teaching-arabic-to-non-native-speakers.pdf937,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.