Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930
Title: Homeschooling during the Covid-19 Pandemic: Understanding the Challenges in France
Other Titles: التعليم المنزلي أثناء جائحة كوفيد- 19 : فهم التحديات في فرنسا
Authors: Asma, merine
Keywords: Challenges
Education
Homeschooling
The Covid-19 Pandemic
Issue Date: 1-Jun-2025
Publisher: كلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 29، ع. 3
Abstract: There is no doubt that the whole world was going through an unusual condition, and that the time of the covid-19 pandemic was definitely a difficult time for everyone. Numerous countries decided to opt for a lockdown as a temporary solution for the number of cases which kept increasing day by day; in an attempt to save the people. France joined the race and called for an urgent closure of all the schools and the adoption of homeschooling. Though this concept has been introduced years ago in the field of education, it was still new to most of the teachers and learners. Accordingly, this article aims at discussing the basic changes witnessed in the whole world during the period of lockdown as well as the negative effects of the covid-19 pandemic on individuals. However, and more precisely, it sheds light on the most significant challenges that teachers, learners and parents in France have been going through during the lockdown. The experience might be challenging at first, but it certainly builds resilient communication skills, encourages adaptability, and teaches the value of perseverance. All in all, the insights gained are expected to strengthen partnerships between educators, families, and the rest of the community, which in turn would improve the educational system in France and countries all over the world for future challenges. لا شك أن العالم أجمع كان يمر بحالة غير عادية، وأن زمن جائحة كوفيد - 19- كان بالتأكيد وقتًا عصيبًا على الجميع. قررت العديد من الدول اختيار الإغلاق كحل مؤقت لعدد الحالات التي ظلت تتزايد يوما بعد يوم؛ في محاولة لإنقاذ الناس انضمت فرنسا إلى السباق ودعت إلى إغلاق عاجل لجميع المدارس واعتماد التعليم المنزلي. على الرغم من أن هذا المفهوم قد تم تقديمه منذ سنوات في مجال التعليم، إلا أنه كان لا يزال جديدا لمعظم المعلمين والمتعلمين. وعليه، تهدف هذه المقالة إلى مناقشة التغييرات الأساسية التي شهدها العالم أجمع خلال فتر الإغلاق وكذلك الآثار السلبية لجائحة كوفيد - 19 على الأفراد. ومع ذلك، وبشكل أكثر دقة، فهي تسلط الضوء على أهم التحديات التي مر بها المعلمون والمتعلمون وأولياء الأمور في فرنسا أثناء الإغلاق. قد تبدو التجربة صعبة في البداية، لكنها بلا شك تنمي مهارات تواصل رنة، وتشجع على التكيف، وتعلم قيمة المثابرة. وإجمالاً، يتوقع أن تعزز الأفكار المكتسبة الشراكات بين المعلمين والأسر وسائر أفراد المجتمع حما يُحسن بدوره النظام التعليمي في فرنسا ودول العالم المواجهة تحديات المستقبل
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
homeschooling-during-the-covid-19-pandemic_-understanding-the-challenges-in-france.pdf988,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.