Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5931
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRahma, Bendjedid-
dc.contributor.authorMounia, Dahdouh-
dc.contributor.authorKhaled, Naili-
dc.date.accessioned2025-11-11T12:39:01Z-
dc.date.available2025-11-11T12:39:01Z-
dc.date.issued2024-03-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيار ص.ص. 805-822en_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5931-
dc.description.abstractIn the age of information and communication, people live in a world where they are constantly exposed to various types of advertisements from different sources and means. However, political advertising has become one of the most significant and widely distributed types of advertising, particularly during times of political crisis and election campaigns. Political marketing no longer relies on traditional tools such as political discourse to achieve its goals but has instead focused on the evolution of new marketing tools and media content, such as political advertising. By reviewing the specialized literature, this study on the origins and evolution of political advertising stems from the changes that have occurred in political marketing and its tools, beginning with the era of political discourse and progressing to the present era of political advertising. يعيش الإنسان اليوم في عالم لا يخلو من التعرض للإشهارات بكافة أنواعها من مختلف المصادر والوسائل، أين صار الإشهار السياسي أحد أهم أنواعها وأكثرها تداولاً لاسيما في فترات الأزمات السياسية والحملات الإنتخابية، ولم يعد التسويق السياسي يكتفي بالأدوات التقليدية كالخطاب السياسي في تحقيق أهدافه بل توجه لإستحداث أدوات تسويقية ومواد إعلامية جديدة تتمثل في الإشهار السياسي ومن خلال مراجعة الأدبيات المتخصصة فقد جاءت هذه الدراسة باحثة في نشأة وتطور الإشهار السياسي انطلاقاً من التغيير الذي طرأ على التسويق السياسي وأدواته من عصر الخطاب السياسي وصولاً إلى عصر الإشهار السياسي اليوم.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.28، ع.2(رت 76)-
dc.subjectPolitical advertisingen_US
dc.subjectPolitical discourseen_US
dc.subjectPolitical marketingen_US
dc.subjectNew information and communication technologiesen_US
dc.subjectالإشهار السياسيen_US
dc.subjectالخطاب السياسيen_US
dc.subjectالتسويق السياسيen_US
dc.subjectتكنولوجيات الإعلام والإتصال الجديدةen_US
dc.titleFrom Political Discourse to Political Advertising -A Study on the Origins and Evolution of Political Advertising-en_US
dc.title.alternativeمن الخطاب السياسي إلى الإشهار السياسي قراءة في نشأة وتطور الإشهار السياسيen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.