Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5931
Title: From Political Discourse to Political Advertising -A Study on the Origins and Evolution of Political Advertising-
Other Titles: من الخطاب السياسي إلى الإشهار السياسي قراءة في نشأة وتطور الإشهار السياسي
Authors: Rahma, Bendjedid
Mounia, Dahdouh
Khaled, Naili
Keywords: Political advertising
Political discourse
Political marketing
New information and communication technologies
الإشهار السياسي
الخطاب السياسي
التسويق السياسي
تكنولوجيات الإعلام والإتصال الجديدة
Issue Date: 15-مار-2024
Publisher: كلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار ص.ص. 805-822
Series/Report no.: مج.28، ع.2(رت 76)
Abstract: In the age of information and communication, people live in a world where they are constantly exposed to various types of advertisements from different sources and means. However, political advertising has become one of the most significant and widely distributed types of advertising, particularly during times of political crisis and election campaigns. Political marketing no longer relies on traditional tools such as political discourse to achieve its goals but has instead focused on the evolution of new marketing tools and media content, such as political advertising. By reviewing the specialized literature, this study on the origins and evolution of political advertising stems from the changes that have occurred in political marketing and its tools, beginning with the era of political discourse and progressing to the present era of political advertising. يعيش الإنسان اليوم في عالم لا يخلو من التعرض للإشهارات بكافة أنواعها من مختلف المصادر والوسائل، أين صار الإشهار السياسي أحد أهم أنواعها وأكثرها تداولاً لاسيما في فترات الأزمات السياسية والحملات الإنتخابية، ولم يعد التسويق السياسي يكتفي بالأدوات التقليدية كالخطاب السياسي في تحقيق أهدافه بل توجه لإستحداث أدوات تسويقية ومواد إعلامية جديدة تتمثل في الإشهار السياسي ومن خلال مراجعة الأدبيات المتخصصة فقد جاءت هذه الدراسة باحثة في نشأة وتطور الإشهار السياسي انطلاقاً من التغيير الذي طرأ على التسويق السياسي وأدواته من عصر الخطاب السياسي وصولاً إلى عصر الإشهار السياسي اليوم.
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5931
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.