Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5937
Title: Le FOU en Algérie, quel impact sur le rendement professionnel de l’enseignant du français à l’Institut National de l’Enseignement des Sciences Médicales ?
Other Titles: The FOU in Algeria, what impact on the professional performance of the French teacher at the National Institute of Medical Sciences Education?
الفرنسية لهدف جامعي في الجزائر. ما أثرها على الأداء المهني لأستاذ اللغة الفرنسية في المعهد الوطني لتعليم العلوم الطبية؟
Authors: SAMAH, HAFIANI
Keywords: Français sur objectifs universitaire
savoir-être
savoir-faire
French on academic objectives
interpersonal skills
know-how
اللغة الفرنسية لأهداف أكاديمية،
مهارات
سلوكيات
Issue Date: 15-مار-2024
Publisher: كلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج.28، ع.2(رت 76);ص.ص. 837-844
Abstract: Dans notre travail de recherche nous expérimentons le terrain de l’Enseignement du français sur Objectifs Universitaires (FOU) au sein de l’Institut National de l’Enseignement Supérieur des Sciences Médicales. Pour ce faire nous avons procédé par questionnaire destiné aux enseignants de français à la faculté de médecine afin de dresser un état des lieux des pratiques enseignantes universitaires et recueillir quelques retombées d’une formation en FOU sur leur savoir-être et savoir-faire. In our field of research, we are experimenting teaching French language at the level of the university, exactly at the National Institute of Higher Education in Medical Sciences. To start with, we have conducted a survey submitted to teachers of French language at the medical faculty in order to record university teaching practices and collect some of theimpact of FOU training on their skills and know-how.في عملنا البحثي، قمنا بتجربة في مجال تدريس اللغة الفرنسية للأغراض الجامعية داخل المعهد الوطني للتعليم العالي للعلوم الطبية . للقيام بذلك, شرعنا في استبيان مخصص لأساتذة اللغة الفرنسية في كلية الطب من أجل وضع قائمة بمزايا متابعة الأساتذة لتكوين متخصص في اللغة الفرنسية من أجل أهداف أكاديمية و ذلك على مهاراتهم وسلوكياتهم .
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5937
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.