Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5980
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخيرة, قندسي-
dc.date.accessioned2025-11-12T14:08:02Z-
dc.date.available2025-11-12T14:08:02Z-
dc.date.issued2024-03-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5980-
dc.description.abstractبعد تدريس قواعد اللغة العربية ضرورة لا غنى عنها، لذا فإن هذه الدراسة تسعى لإبراز أهمية الإعراب لدى المتعلم هذا الأخير الذي جعل نجاحه في الامتحان موقوفا على فروع أخرى غيره، ومن هنا تساءلنا : ما هي أسباب تخوف الدارسين من الإعراب؟ ثم لماذا يجد جيل بأكمله – خاصة في العصر الحديث - صعوبة في المنحى الإعرابي ؟ هل المشكلة الاعرابية لها علاقة بالمعلمين وطريقة تعليمهم أم بالمتعلمين أنفسهم؟ Teaching Arabic grammar is an indispensable necessity, and hence the current study seeks to highlight its importance for learners, who try to rely on other language aspects other than in order to succeed in the exams. In light of this, we endeavor to answer the following questions: what are the reasons for students' aversion from such syntactic analysis? Then, why does an entire generation - especially in the modern era – find this syntactical orientation difficult? Is the problem related to teachers and their ways of teaching, or to learners themselves?en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.28، ع.2 (رت 76);ص.ص. 433-440-
dc.subjectإعرابen_US
dc.subjectالتلقيen_US
dc.subjectالدارسen_US
dc.subjectنحوen_US
dc.subjectلغة عربيةen_US
dc.subjectParsingen_US
dc.subjectreceptionen_US
dc.subjectlearneren_US
dc.subjectgrammar (Morph syntax)en_US
dc.subjectArabic languageen_US
dc.titleقضية الإعراب ودواعي نفور المتعلمين منهen_US
dc.title.alternativeThe issue of Parsing (ʾIʿrāb) and Reasons for learners Alienation from iten_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.