Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5980
Title: قضية الإعراب ودواعي نفور المتعلمين منه
Other Titles: The issue of Parsing (ʾIʿrāb) and Reasons for learners Alienation from it
Authors: خيرة, قندسي
Keywords: إعراب
التلقي
الدارس
نحو
لغة عربية
Parsing
reception
learner
grammar (Morph syntax)
Arabic language
Issue Date: 15-Mar-2024
Publisher: كلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج.28، ع.2 (رت 76);ص.ص. 433-440
Abstract: بعد تدريس قواعد اللغة العربية ضرورة لا غنى عنها، لذا فإن هذه الدراسة تسعى لإبراز أهمية الإعراب لدى المتعلم هذا الأخير الذي جعل نجاحه في الامتحان موقوفا على فروع أخرى غيره، ومن هنا تساءلنا : ما هي أسباب تخوف الدارسين من الإعراب؟ ثم لماذا يجد جيل بأكمله – خاصة في العصر الحديث - صعوبة في المنحى الإعرابي ؟ هل المشكلة الاعرابية لها علاقة بالمعلمين وطريقة تعليمهم أم بالمتعلمين أنفسهم؟ Teaching Arabic grammar is an indispensable necessity, and hence the current study seeks to highlight its importance for learners, who try to rely on other language aspects other than in order to succeed in the exams. In light of this, we endeavor to answer the following questions: what are the reasons for students' aversion from such syntactic analysis? Then, why does an entire generation - especially in the modern era – find this syntactical orientation difficult? Is the problem related to teachers and their ways of teaching, or to learners themselves?
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5980
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.