Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGhaliya, GHODBANE-
dc.contributor.authorChahrazed, SOUFI-
dc.date.accessioned2025-11-12T21:42:01Z-
dc.date.available2025-11-12T21:42:01Z-
dc.date.issued2025-03-22-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5991-
dc.description.abstractThis paper aims to study and analyze a sample of media campaigns broadcasted on the first channel, highlighting the creativity employed in their design to achieve the desired impact on the audience. The study yielded several findings, the most significant of which are: The functions performed by the media campaigns in the study sample primarily include raising awareness. Regarding the professionalism of design employed in the media campaigns of the study sample, we found that these campaigns focus on creative elements such as employing persuasive technique. نسعى من خلال هذه الورقة البحثية إلى دراسة وتحليل عينة من الحملات الإعلامية المعروضة على القناة الأولى، وذلك لإظهار الإبداع الموظف في تصميمها لإحداث التأثير المطلوب في المتلقي. توصلنا في هذه الدراسة إلى عدة نتائج نذكر أهمها: الوظائف التي تقوم بها الحملات الإعلامية عينة الدراسة تتمثل أساسا في تحقيق التوعية، بالنسبة لاحترافية التصميم الموظف في الحملات الإعلامية عينة الدراسة توصلنا إلى أن هذه الأخيرة تركز على عناصر الإبداع المتمثلة في توظيف أساليب الاقناع، التأثير على إدراك المشاهد.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 29، ع 02;ص.ص 52-62-
dc.subjectDesign professionalismen_US
dc.subjectmedia campaignsen_US
dc.subjectfirst channelen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectاحترافية التصميمen_US
dc.subjectالحملات الاعلاميةen_US
dc.subjectالقناة الأولىen_US
dc.subjectالمتلقيen_US
dc.titleMedia Campaigns on Algerian Television: Between Design Professionalism and Impact Limits - An Analytical Study-en_US
dc.title.alternativeالحملات الإعلامية عبر التلفزيون الجزائري بين احترافية التصميم وحدود التأثير - دراسة تحليلية -en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.