Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5991
Title: Media Campaigns on Algerian Television: Between Design Professionalism and Impact Limits - An Analytical Study-
Other Titles: الحملات الإعلامية عبر التلفزيون الجزائري بين احترافية التصميم وحدود التأثير - دراسة تحليلية -
Authors: Ghaliya, GHODBANE
Chahrazed, SOUFI
Keywords: Design professionalism
media campaigns
first channel
audience
احترافية التصميم
الحملات الاعلامية
القناة الأولى
المتلقي
Issue Date: 22-مار-2025
Publisher: كلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 29، ع 02;ص.ص 52-62
Abstract: This paper aims to study and analyze a sample of media campaigns broadcasted on the first channel, highlighting the creativity employed in their design to achieve the desired impact on the audience. The study yielded several findings, the most significant of which are: The functions performed by the media campaigns in the study sample primarily include raising awareness. Regarding the professionalism of design employed in the media campaigns of the study sample, we found that these campaigns focus on creative elements such as employing persuasive technique. نسعى من خلال هذه الورقة البحثية إلى دراسة وتحليل عينة من الحملات الإعلامية المعروضة على القناة الأولى، وذلك لإظهار الإبداع الموظف في تصميمها لإحداث التأثير المطلوب في المتلقي. توصلنا في هذه الدراسة إلى عدة نتائج نذكر أهمها: الوظائف التي تقوم بها الحملات الإعلامية عينة الدراسة تتمثل أساسا في تحقيق التوعية، بالنسبة لاحترافية التصميم الموظف في الحملات الإعلامية عينة الدراسة توصلنا إلى أن هذه الأخيرة تركز على عناصر الإبداع المتمثلة في توظيف أساليب الاقناع، التأثير على إدراك المشاهد.
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5991
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.