Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6009
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorكلثوم, عبد العالي-
dc.contributor.authorأم الخير, بحير-
dc.date.accessioned2025-11-13T09:12:52Z-
dc.date.available2025-11-13T09:12:52Z-
dc.date.issued2024-01-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6009-
dc.description.abstractيعالج هذا المقال واقع تعليمية نصوص القرآن الكريم في المدرسة الجزائرية من خلال عرض نموذجين تطبيقيين في تدريس النص القرآني في مادة التربية الإسلامية للسنة الرابعة من التعليم الابتدائي، سعيا للوقوف على دور نصوص القرآن المقررة في هذه المادة، لهذه المرحلة في تطوير مهارات المتعلمين وتحقيق الكفاءات المستهدفة للوصول إلى الأهداف المسطرة، ومدى مساهمتها في نجاحالعملية التعليمية التعلمية من خلال توظيف الوسائل التعليمية كالمسجلات الصوتية والطرائق المختلفة كطريقتي المحو التدريجي، وطريقة السرد والقصة، وكذلك النقائص والمعوقات التي تعيق نجاحها للمساهمة في تذليلها. This article deals with the reality of teaching the texts of the Quran in the Algerian school by presenting two applied methods in teaching the Quranic text in the subject of Islamic education for the fourth year of primary education , in an effort to find the role of the Quran texts prescribed in this subject in this year in developing learners'skills and achieving targeted competencies to reach set goals and objectives. In this way, reaching the ruled goals , and the extent of their contribution to the success of the educational learning process , through the employment of teaching aidslike audio recorders , and various methods such as the gradual erasing method , the method of narration and the story, as well as the shortcomings and obstacles that impede its successen_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 28، ع. 1;ص.ص. 60-75-
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالنص القرآنيen_US
dc.subjectالتربية الإسلاميةen_US
dc.subjectالتعليم الإبتدائيen_US
dc.subjectThe educationalen_US
dc.subjectThe Quran textsen_US
dc.subjectThe primary educationen_US
dc.subjectThe Islamic educationen_US
dc.titleواقع تعليمية نصوص القرآن الكريم في المدرسة الجزائرية لمادة التربية الإسلامية-السنة الرابعة من التعليم الإبتدائي-أنموذجاen_US
dc.title.alternativeThe reality of teaching the texts of the Quran in the Algerian school for the subject of Islamic education for the fourth year of primary educationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.