Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6009
Title: واقع تعليمية نصوص القرآن الكريم في المدرسة الجزائرية لمادة التربية الإسلامية-السنة الرابعة من التعليم الإبتدائي-أنموذجا
Other Titles: The reality of teaching the texts of the Quran in the Algerian school for the subject of Islamic education for the fourth year of primary education
Authors: كلثوم, عبد العالي
أم الخير, بحير
Keywords: التعليمية
النص القرآني
التربية الإسلامية
التعليم الإبتدائي
The educational
The Quran texts
The primary education
The Islamic education
Issue Date: 15-Jan-2024
Publisher: كلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 28، ع. 1;ص.ص. 60-75
Abstract: يعالج هذا المقال واقع تعليمية نصوص القرآن الكريم في المدرسة الجزائرية من خلال عرض نموذجين تطبيقيين في تدريس النص القرآني في مادة التربية الإسلامية للسنة الرابعة من التعليم الابتدائي، سعيا للوقوف على دور نصوص القرآن المقررة في هذه المادة، لهذه المرحلة في تطوير مهارات المتعلمين وتحقيق الكفاءات المستهدفة للوصول إلى الأهداف المسطرة، ومدى مساهمتها في نجاحالعملية التعليمية التعلمية من خلال توظيف الوسائل التعليمية كالمسجلات الصوتية والطرائق المختلفة كطريقتي المحو التدريجي، وطريقة السرد والقصة، وكذلك النقائص والمعوقات التي تعيق نجاحها للمساهمة في تذليلها. This article deals with the reality of teaching the texts of the Quran in the Algerian school by presenting two applied methods in teaching the Quranic text in the subject of Islamic education for the fourth year of primary education , in an effort to find the role of the Quran texts prescribed in this subject in this year in developing learners'skills and achieving targeted competencies to reach set goals and objectives. In this way, reaching the ruled goals , and the extent of their contribution to the success of the educational learning process , through the employment of teaching aidslike audio recorders , and various methods such as the gradual erasing method , the method of narration and the story, as well as the shortcomings and obstacles that impede its success
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6009
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.