Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6072| Title: | Examining the Effects of the Covid-19 Pandemic: the Perspectives and Academic Results on Sharia’s Students in English Language Studies. |
| Other Titles: | فحص تأثير جائحة كوفيد- 9 1على آراء ونتائج طلاب الشريعة في دراسات اللغة الإنجليزية |
| Authors: | souheila, Hanoune |
| Keywords: | teaching learning English language online التدريس التعلم اللغة الإنجليزية اللغة الانترنت منصّة مودل |
| Issue Date: | 15-سبت-2024 |
| Publisher: | - كلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية - قسنطينة |
| Citation: | مقال منشور في مجلة المعيار |
| Series/Report no.: | مج.28 ، ع.5;ص.ص. 1 - 16 |
| Abstract: | In the wake of the COVID-19 pandemic, Algerian universities rapidly transitioned to virtual learning environments, leveraging platforms such as Moodle and Teams to continue their academic programs. This transition has necessitated a comprehensive assessment of the attitudes and interactions of educators and students with these digital tools, which are intrinsically linked to the effectiveness of educational processes. Islamic universities, with their dedication to the principles of faith, knowledge, and community, are adapting to technological advancements by offering English language instruction online. This research paper aims to explore the perspectives of Islamic University students on the adoption of the Moodle platform for educational purposes amidst the pandemic, with a particular focus on English language courses. The investigation utilized a survey distributed among 100 students enrolled in the first and second years of their Master's programs. The findings reveal a spectrum of obstacles that students faced while using the Moodle Platform. Notably, there was a tendency among students to view the platform unfavourably, predominantly due to technical connectivity issues and unfamiliarity with the system. The study also highlights the significant influence of online instruction via Moodle on the student's academic achievements. في أعقاب جائحة كوفيد- 19 ، انتقلت الجامعات الجزائرية بسرعة إلى نظام التعليم الافتراضي، مستفيدة من منصّات مثل "مودل" و"تيمز" لمواصلة برامجها الأكاديمية. وقد تطلب هذا التحول تقييمًا شاملا لمواقف الأساتذة والطلبة وتفاعلاتهم مع هذه الأدوات الرقمية المرتبطة ارتباطًا جوهريًً بفعالية العمليات التعليمية. وقد تكيّفت الجامعات الإسلامية، الوفية لمبادئ الإيمان والمعرفة والمجتمع، مع التقدم التكنولوجي من خلال تدريس اللغة الإنجليزية عبر الإنترنت. يهدف هذا المقال إلى استكشاف وجهات نظر طلاب الجامعة الإسلامية حول اعتماد منصة "مودل" للأغراض التعليمية زمن الوباء، مع التركيز بشكل خاص على مادّة اللغة الإنجليزية. وقد اعتمدت الدراسة على استطلاع تم إجراؤه على 100 طالب مسجلين في السنتين الأولى والثانية من برنامج الماستر. وتكشف النتائج عن مجموعة من العوائق التي يواجهها الطلاب عند استخدام منصة "مودل" على وجه الخصوص. ولذلك ينظر معظم الطّلاب إلى المنصة نظرة سلبية، ويرجع ذلك أساسًا إلى مشاكل الاتصال التقنية والجهل بالنظام الإلكتروني، مما ينعكس سلبا على نتائج الطلاب الأكاديمية. |
| URI: | http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6072 |
| ISSN: | 1112 - 4377 |
| Appears in Collections: | مجلة المعيار |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| examining-the-effects-of-the-covid-19-pandemic_-the-perspectives-and-academic-results-on-sharia’s-students-in-english-language-studies (1).pdf | 1,26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.