Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6082
Title: The role of the religious Institutions in preserving the history and the National Identity in Algiers
Other Titles: دور المؤسسات الدينية في الحفاظ على التاريخ والهوية الوطنية في الجزائر
Authors: Nadia, Belghanami
Keywords: Religion
Foundations
Culture
History
الديانة
المؤسسات
الثقافة
التا ريخ
Issue Date: 22-مار-2025
Publisher: كلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 29، ع 02;ص.ص 139-148
Abstract: The purpose of this article is to underscore the hidden significance of Quranic schools and highlight the pivotal role of religious institutions, including mosques, zawiyas, and Quranic schools, in safeguarding the Islamic faith in our country. It delves into the various functions of these institutions and their significant contributions to society and culture. The Algerian people have surmounted challenges in Quranic education, which has evolved beyond mere recitation to encompass disciplines such as grammar and syntax. This article sheds light on the multifaceted nature of Quranic education in Algeria, emphasizing its significance in preserving and disseminating the Islamic faith الهدف من هذا المقال هو التأكيد على أهمية المدارس القرآنية الخفية وإبراز الدور المحوري للمؤسسات الدينية، بما في ذلك المساجد والزوايا والمدارس القرآنية، في الحفاظ على الإيمان الإسلامي في بلدنا. إنها تستكشف مختلف وظائف هذه المؤسسات وإسهاماتها الهامة في المجتمع والثقافة. قد تجاوز الشعب الجزائري التحديات في التعليم القرآني، الذي تطور بعيداً عن مجرد التلاوة ليشمل مجالات مثل قواعد اللغة والصرف. تسلط هذه المقالة الضوء على الطبيعة المتعددة الجوانب للتعليم القرآني في الجزائر، مؤكدة على أهميته في الحفاظ على الإيمان الإسلامي ونشره
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6082
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.