Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6084| Title: | Twin Deficits Hypothesis in Algeria |
| Other Titles: | فرضية العجز التوأم في الجزائر |
| Authors: | Youcef, HAMIDI Wafa, BOUAOUNE |
| Keywords: | Twin deficits Government budget Current account ARDL approach Algeria العجز التوأم الميزانية العامة الحساب الجاري منهجية ARDL الجزائر |
| Issue Date: | 22-Mar-2025 |
| Publisher: | كلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينة |
| Citation: | مقال منشور في مجلة المعيار |
| Series/Report no.: | مج. 29، ع 02;ص.ص 149-161 |
| Abstract: | Algeria has consistently faced challenges with deficits in both its current account and government budget. This study explores the link between government budget and current account deficits from 1990 to 2022, this study examines the effect of fluctuations in the Algerian government's budget on its current account, utilizing the autoregressive distributed lag (ARDL) model. Findings confirm a persistent positive link between budget and current account deficits, validating the twin deficits hypothesis in Algeria's economy تواجه الجزائر بشكل مستمر تحديات مرتبطة بعجزي الحساب الجاري والميزانية العامة للحكومة. تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف العلاقة بين عجز الميزانية العامة وعجز الحساب الجاري خلال الفترة الممتدة من 1990 إلى 2022 ، تعتمد الد راسة على نموذج الانحدار الذاتي للفجوات الزمنية الموزعة ) ARDL ( لتحليل تأثير تقلبات ميزانية الحكومة الجزائرية على الحساب الجاري. وقد أكدت النتائج وجود علاقة إيجابية مستمرة بين عجز الميزانية وعجز الحساب الجاري، مما يدعم صحة فرضية العجز التوأم في الاقتصاد الجزائري |
| URI: | http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6084 |
| ISSN: | 1112-4377 |
| Appears in Collections: | مجلة المعيار |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| twin-deficits-hypothesis-in-algeria.pdf | 1,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.