Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6123
Title: بلاغة التصوير ورمزية التخييل في نص " يا مزن إرحل" لمشاعر سامي ناصف
Other Titles: The Rhetoric of Photography and the Symbolism of Imagination in the Text "Ya Mozno Erhal"For the poet Sami Nassif
Keywords: النص
العنوان
الرمز
الصورة.
، الدلالة
Text
indication
image
title
symbol
Issue Date: 15-ينا-2024
Publisher: كلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 28، ع. 1;ص.ص. 698-705
Abstract: تسعى هذه الورقة البحثية إلى تطبيق مجموعة من الآليات النقدية على نص "يا مزن إرحل" للشاعر المصري سامي ناصف، وذلك بدراسة التطور الحاصل فيه على مستوى العبارة والعمارة والهاجس والسؤال، ودراسة جماليات النص المهيمنة عليه وقراءة ما لم يقله النص، وهي خاصية تدعو المتلقي إلى ضرورة إعادة القراءة والتأويل بحثا عن جماليات هذا النص وغاياته وأهدافه بطريقة مخالفة الطرائق التفكيك السابقة، وهذا ما عملنا على تتبعه ومحاولة تأويله. This paper seeks to apply a set of critical mechanisms to the text " Ya Mozno Erhal " by the Egyptian poet Sami Nasef. By studying the development taking place in it at the level of phrase, architecture, obsession and question. Studying the dominant text aesthetics and reading what the text did not say. It is a characteristic that calls on the recipient to the necessity of re-reading and interpretation in search of the aesthetics, goals and objectives of this text in a manner contrary to the previous deconstruction methods, and this is what we have worked to track and try to interpret
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6123
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.