Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمزيادي، نعيمة-
dc.contributor.authorدراحي، ابتسام-
dc.date.accessioned2025-11-17T08:16:24Z-
dc.date.available2025-11-17T08:16:24Z-
dc.date.issued2024-01-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6134-
dc.description.abstractتهدف الورقة البحثية إلى الكشف عن مدى تجسيد البرامج التلفزيونية الاجتماعية عبر القنوات الجزائرية الخاصة لمبادئ وأسس المسؤولية الاجتماعية من حيث طريقة معالجة وتقديم المشكلات الاجتماعية بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي في وصف وتحليل 5 حلقات من برنامج إلي فات مات" على قناة الشروق العامة، وقد توصلت إلى أن البرنامج محل الدراسة يسعى إلى تسليط الضوء على مختلف المشاكل العائلية والاجتماعية، رغم غياب استراتيجيات إعلامية فعالة في تقديمه وهذا ما يحيل إلى ضرورة مراجعة عملية الإعداد في انتقاء القضايا وطريقة معالجتها، تنفيذا للمسؤولية الاجتماعية لوسائل الإعلام في التزامها بمعايير رفيعة في أدائها لوظائفها وتحقيق الصالح العام. The research paper aims to reveal the extent to which social television programs embody the principles and foundations of social responsibility in terms of the method of addressing and presenting social problems through the Algerian private channels , we relied on the descriptive analytical approach in describing and analyzing 5 episodes of the program Eli Fat Matt on the public channel El-Chorouk. we concluded that the program under study seeks to shed light on various family and social problems, despite the absence of effective media strategies in presenting it.This refers to the need to review the preparation process in selecting issues and the way they are handled, in implementation of the social responsibility of the media in its commitment to high standards in performing its functions and achieving the public interesten_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 28، ع. 1;ص.ص. 313-336-
dc.subjectالقنوات التلفزيونية الخاصةen_US
dc.subjectالمسؤولية الإجتماعيةen_US
dc.subjectالبرامج التلفزيونية الإجتماعيةen_US
dc.subjectقناة الشروق العامة.en_US
dc.subjectprivate TV channelsen_US
dc.subjectsocial responsibilityen_US
dc.subjectsocial TV programmesen_US
dc.subjectthe public channel ElChorouken_US
dc.titleالمسؤولية الإجتماعية للقنوات الجزائرية الخاصة من خلال البرامج التلفزيونية الإجتماعية دراسة تحليلية لبرنامج إلي فات مات على قناة الشروق العامةen_US
dc.title.alternativeThe social responsibility of the private Algerian channels through social televition programmes. An analytical study of the program EIi Fat Matt on El chorouk TVen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.