Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6134
Title: المسؤولية الإجتماعية للقنوات الجزائرية الخاصة من خلال البرامج التلفزيونية الإجتماعية دراسة تحليلية لبرنامج إلي فات مات على قناة الشروق العامة
Other Titles: The social responsibility of the private Algerian channels through social televition programmes. An analytical study of the program EIi Fat Matt on El chorouk TV
Authors: مزيادي، نعيمة
دراحي، ابتسام
Keywords: القنوات التلفزيونية الخاصة
المسؤولية الإجتماعية
البرامج التلفزيونية الإجتماعية
قناة الشروق العامة.
private TV channels
social responsibility
social TV programmes
the public channel ElChorouk
Issue Date: 15-ينا-2024
Publisher: كلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 28، ع. 1;ص.ص. 313-336
Abstract: تهدف الورقة البحثية إلى الكشف عن مدى تجسيد البرامج التلفزيونية الاجتماعية عبر القنوات الجزائرية الخاصة لمبادئ وأسس المسؤولية الاجتماعية من حيث طريقة معالجة وتقديم المشكلات الاجتماعية بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي في وصف وتحليل 5 حلقات من برنامج إلي فات مات" على قناة الشروق العامة، وقد توصلت إلى أن البرنامج محل الدراسة يسعى إلى تسليط الضوء على مختلف المشاكل العائلية والاجتماعية، رغم غياب استراتيجيات إعلامية فعالة في تقديمه وهذا ما يحيل إلى ضرورة مراجعة عملية الإعداد في انتقاء القضايا وطريقة معالجتها، تنفيذا للمسؤولية الاجتماعية لوسائل الإعلام في التزامها بمعايير رفيعة في أدائها لوظائفها وتحقيق الصالح العام. The research paper aims to reveal the extent to which social television programs embody the principles and foundations of social responsibility in terms of the method of addressing and presenting social problems through the Algerian private channels , we relied on the descriptive analytical approach in describing and analyzing 5 episodes of the program Eli Fat Matt on the public channel El-Chorouk. we concluded that the program under study seeks to shed light on various family and social problems, despite the absence of effective media strategies in presenting it.This refers to the need to review the preparation process in selecting issues and the way they are handled, in implementation of the social responsibility of the media in its commitment to high standards in performing its functions and achieving the public interest
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6134
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.