Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6148
Title: 2022 الترويج للسياحة الداخلية في الجزا ئر عبر منصة اليوتيوب من خلال "الفلوغ" د ا رسة تحليلية لفيديوهات "خبيب" سنة
Other Titles: Promotion of Algerian domestic tourism vlog via the YouTube platform An analytical study of "Khoubaib" videos in 2022
Authors: شهيناز, زياد
Keywords: الفلوغ
السياحة الداخلية
الجزائر
الترويج السياحي
اليوتيوب
vlog
domestic tourism
Algeria
Touristic Promotion
YouTube
Issue Date: 15-Mar-2023
Publisher: - كلية أصول الدين جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية - قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج.27 ، ع.3;ص.ص. 309 - 322
Abstract: تسعى هذه الدراسة إلى البحث في طبيعة مدونات فيديوهات السياحة الداخلية لصانع المحتوى الجزائري خبيب المنشورة عبر اليوتيوب سنة 2022، من خلال تحليل كافة المدونات المرئية المرتبطة بالموضوع والتي بلغ عددها أربعة فيديوهات بالاعتماد على تحليل المحتوى النوعي الذي يستقرأ المضامين الترويجية كيفيا. وقد توصلت الدراسة إلى أن فلوغ "خبيب" روج للسياحة الداخلية بالجزائر بطريقة متميزة، هادفة جذابة وممتعة وبأسلوب احترافي استفاد من خصوصيات الوسيط الرقمي This study seeks to investigate the nature of the domestic tourism vlogs of the Algerian content creator "Khoubaib" published on YouTube in 2022, by analyzing the four related vlogs based on qualitative content analysis that explores the promotional content qualitatively. The study found that the vlog of "Khoubaib" promoted domestic tourism in Algeria by a distinct, purposeful, attractive and enjoyable way, with a professional manner that benefited from the specifics of the digital medium.
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6148
ISSN: 1112 - 4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.