Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6168
Title: استراتيجيات تفعيل الصورة في كتاب التربية الإسلامية لعلاج العنف المدرسي لدى التلاميذ مرحلة الثالثة متوسط أنموذجا
Other Titles: Image Activation Strategies in Islamic Education Book to Address School Violence for Third Grade College Students
Authors: حواس, جابري
Keywords: الصورة
العنف المدرسي
التلاميذ
Image
school violence
pupils.
Issue Date: 15-Jan-2024
Publisher: كلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر- قسنطينة
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 28، ع. 1;ص.ص. 194-206
Abstract: تعد مادة التربية الإسلامية من المواد الحيوية التي يعول عليها في صقل شخصية التلميذ المسلم الجزائري لما يحتويه من مضامين ورسائل دينية وتربوية ومن الوسائل التي وظفت لإيصال مقاصد المادة استثمار الصورة والإخراج الذي تعددت استراتيجياته في الكتاب ومن أجل معرفة مدى تأثير هذه الأخيرة على سلوك التلميذ وتحصينه ضد العنف المدرس جاءت هذه الدراسة لتكشف عن تلك الاستراتيجيات ومدى فاعليتها من خلال دراسة صور الغلاف وصور المحتوى. وقد خلصت الدراسة إلى جملة من النتائج والتوصيات لعل أبرزها اتسام الصور بالإيجابية وحسن الملائمة للموضوعات والأهداف وهي كافية لحد كبير لتحقيق المبتغى إذا نزلت على واقع التعلم تنزيلا صحيحا فعالا. The subject of Islamic education is considered one of the vital subjects that are relied upon in refining the personality of the Algerian Muslim student because of the contents and religious and educational messages it contains. School violence This study came to reveal these strategies and their effectiveness by studying cover images and content images. The study concluded with a number of results and recommendations, perhaps the most prominent of which is the positive characterization of the images and their good suitability for the topics and objectives, and they are sufficient to a large extent to achieve the goal if they were revealed on the reality of learning in a correct and effective manner
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6168
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.