Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6211
Title: الأنماط الفنية التداولية في إشهار شركة زين الكويتية للاتصالات : دراسة سيميولوجية لإشهار" مرافعة زين رمضان 2024 ...سنعود "
Other Titles: the artistic and discursive modes at zain telecom’s : symiologic study at advertisement for Ramadan 2024.. we will return
Authors: حمزة, حاجي
Keywords: الأنماط الفنية
الأنماط التداولية
الإشهار
the artistic mode
discursive modes
advertisement
Issue Date: 1-Jun-2025
Publisher: كلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 29، ع. 3;ص.ص.362-377
Abstract: تناولت الدراسة الأنماط الفنية التداولية في إشهار شركة زين للاتصالات مرافعة زين لرمضان 2024 ... سنعود"، أين حاولنا من خلالها الكشف عن المعاني الكامنة في الرموز المتضمنة والمتعلقة بالأبعاد السيميوتداولية من جانب ارتباطها بعناصر الزمان والمكان والصراع الثقافي والأيديولوجي السائد على المستوى العالمي، أين تهدف إلى معرفة الأنماط الفنية التداولية من ناحية الصيغ والأدوار والأبعاد البلاغية، عبر الوقوف على مميزاته وتفكيك بنيته وتحليله تحليلا معمقا، وذلك عن طريق عرض موضوع الدراسة منهجيا لتبيان كيفية استخدام المنهج السيميولوجي الذي اعتمدناه، ثم تحليل رمزية ودلالات المعاني المتضمنة. وقد توصلت الدراسة إلى أن للأنماط الفنية التداولية أدوارها فعالة في نجاح العملية الإشهارية والحفاظ على اهتمام الجماهير بالمؤسسة وبمنتوجاتها التي تشهر لها نظير تلبية رغباتهم ومصاحبتهم في كافة توجهاتهم وتعبيرها عما يجول بخاطرهم The research that we have made discuss the artistic and discursive modes at “zain telecom’s advertisement for Ramadan 2024.. we will return”, and that was by describing and analysing advertisement elements of the, where we took a deeper look at the symbolism and significance of the meanings included. In addition to trying to identify the functions of semantic dimensions as well as the symbolic formulas and the discursive mod and it’s connection withe the element of time, space, and cultural-idiological conflict. And this study has cuncluded that, the artistic and discursive modes played an effective role in the success of the advertising process and in maintaining the audience’s intrest in the instituation and its products by meeting their orientations, and expressing hat is on their minds.
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6211
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.