Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6281
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسارة, زرقوط-
dc.date.accessioned2025-11-24T08:36:40Z-
dc.date.available2025-11-24T08:36:40Z-
dc.date.issued2025-06-01-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4733-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6281-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على تمظهرات ظاهرة الغسيل الأخضر في صناعة مستحضرات التجميل، أين يتم خداع النساء بأساليب تسويقية تدعي الاستدامة، رغم غياب الأدلة الملموسة التي تدعم هذه الإدعاءات، حيث تسعى هذه الورقة البحثية إلى تحليل كيفية استخدام الشركات المفاهيم التسويق المستدام في بناء استراتيجيات تجذب المستهلكات، بعد بحثهن المستمر عن مستحضرات فعالة للعناية بالبشرة والشعر وتقليل علامات التقدم في السن، في ظل غياب الوعي التسويقي والقدرة على التفرقة بين الممارسات المستدامة الحقيقية من المزيفة. أين تم تحليل العبارات المستخدمة في الحملات التسويقية وتوضيح طرق التمييز بين مفهوم التسويق الاخضر " و "الغسيل الاخضر"، مع الاشارة الى ضرورة وجود تنظيمات صارمة لممارسات التسويق، وتعزيز الوعي لدى المستهلكات This study aims to shed light on the manifestations of greenwashing in the cosmetics industry, where women are deceived by marketing strategies that claim to be sustainable, despite the lack of concrete evidence supporting these claims. This research paper seeks to analyze how companies utilize concepts of sustainability and environmental marketing to develop strategies that attract consumers, who continuously search for effective products for skin and hair care and for reducing signs of aging, amidst a lack of marketing awareness and the ability to distinguish between genuine sustainable practices and misleading ones. The analysis includes the phrases used in marketing campaigns and clarifies the methods for differentiating between what falls under the concept of "green marketing" and "greenwashing." The study also emphasizes the need for stringent regulations on marketing practices and the importance of enhancing consumer awareness.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 29، ع. 3;ص.ص. 767-783-
dc.subjectالغسيل الأخضرen_US
dc.subjectالتسويق المستدامen_US
dc.subjectصناعة مستحضرات التجميلen_US
dc.subjectGreenwashingen_US
dc.subjectSustainable Marketingen_US
dc.subjectCosmetics Industryen_US
dc.titleتمظهرات الغسيل الأخضر في صناعة مستحضرات التجميل في ظل الوعود الزائفة بالاستدامةen_US
dc.title.alternativeManifestations of greenwashing in the cosmetics industry amid deceptive promises of sustainabilityen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.