Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6373
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفاطمة الزهرة, غدامسي-
dc.contributor.authorوحيدة, سعدي-
dc.date.accessioned2025-11-30T07:48:46Z-
dc.date.available2025-11-30T07:48:46Z-
dc.date.issued2025-03-22-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6373-
dc.description.abstractسع هذه الدراسع لم رف أهمي الصع السيةعي لذ ايذ المذيدرسعن وع قذها بالذ صعيا الدراسع ،كيا هدف إلى ا رف دور الم لم في الحياظ على نيةععععي سععععليي لا ترا اج ا ه اسعععما ي يا ا في الذ ليم والذواصععععا ا هم، حيث اعذيدت الباحثذان على المسهج الوصععععي بالإسععذساد إلى أداة الإسععذبيان والذي تم ابيقا على عيس قصععد اج ا لي الاور الاترذدائ . تم الذوصععا اج ا لها إلى أن الصعع السيةععي ةععاهم في رفت الذ صعععيا الدراسعع للذ ايذ إن كان يدة، تريسيا ؤثر سعععلبيا في الذ صعععيا الدراسعع للذ ايذ إن كان صععع ذهم السيةعععي اذدهورة،كيا بن أن للي لم دور هام وف اه واؤثر في الحياظ على الذوازن السية عسد الذ ايذ ووقا ذهم اج الأضرار السيةي في المدرس .This study aimed to know the importance of mental health for school students and its relationship to academic achievement. It also aimed to know the role of the teacher in maintaining a healthy psyche for his students through his strategies in teaching and communicating with them. It relied on the descriptive approach based on the questionnaire tool, which was applied to a deliberate sample of primary school teachers. It was concluded that mental health contributes to raising the academic achievement of students if it is good, while it negatively affects the academic achievement of students if their mental health is deteriorating. The teacher also has an important, effective and influential role in maintaining the psychological balance of students and protecting them from psychological harm in school.en_US
dc.description.sponsorshipكلية اصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية اصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الإسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج،29،ع. 02;ص.ص 778-793-
dc.subjectصحة نفسيةen_US
dc.subjectتحصيل اكاديميen_US
dc.subjectأستاذen_US
dc.subjectتلميذen_US
dc.subjectمدرسة جزائريةen_US
dc.subjectمدرسة إبتدائيةen_US
dc.subjectMental Healthen_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectAlgerian schoolen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.titleأهمية الصحة النفسية في التحصيل الأكاديمي للتلاميذ بالمدرسة الجزائرية من وجهة نظر أساتذة التعليم الابتدائي - دراسة ميدانية ببعض ابتدائيات ولاية سوق أهراسen_US
dc.title.alternativeThe importance mental health in the academic achievement of students in Algerian schools from the point of view of primary education teachers -A field study in some primary school in the state of Souk Ahrasen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.