Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6458
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسيلية, معوش-
dc.date.accessioned2025-12-02T13:15:19Z-
dc.date.available2025-12-02T13:15:19Z-
dc.date.issued2023-09-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6458-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف عن العلاقة التي تربط بين الرضا عن التوجيه المدرسي وقلق المستقبل المهني لدى تلاميذ السنة الأولى ثانوي، وكذا الكشف عن الفروق بين الجنسين في كل من متغير الرضا عن التوجيه المدرسي وقلق المستقبل وقد قمنا بتطبيق استبيان الرضا عن التوجيه المدرسي ومقياس قلق المستقبل وتوزيعهم على عينة من تلاميذ السنة الأولى ثانوي بكل من ثانويتي "مصطفى بن بولعيد" وثانوية البنات" في ولاية تيزي وزو، وقدر عدد أفراد العينة ب 100 تلميذا، تم الاعتماد على التحليل الاحصائي باستخدام الحزمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية spss توصلت الدراسة إلى وجود علاقة ارتباطية عكسية بين الرضا عن التوجيه المدرسي وقلق المستقبل كما توصلنا لعدم وجود فروق بين الجنسين في كل من متغير الرضا عن التوجيه المدرسي و قلق المستقبل. This study aims to identify the relationship between satisfaction with school guidance and career anxiety among first-year secondary students, as well as to detect gender differences in both the variable of satisfaction with school guidance and future anxiety, and we have applied a questionnaire of satisfaction with school guidance and a measure of future anxiety and their distribution to a sample of first-year secondary students in each of the secondary schools "Mustapha Ben Boulaid and Girls' Secondary School" in the state of Tizi Ouzou, and the number of sample members was estimated at 100 students, Based on statistical analysis using the statistical package of the social sciences spss, the study found an inverse correlation between satisfaction with school guidance and future anxiety, and we found that there were no differences between the sexes in both the variable of satisfaction with school guidance and future anxiety.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الأمير عبد القادر، كلية أصول الدين- قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 27، ع. 5;ص.ص. 1252-1268-
dc.subjectقلق المستقبلen_US
dc.subjectالرضاen_US
dc.subjectالتوجيهen_US
dc.subjectالرضا عن التوجيه المدرسيen_US
dc.subjectالقلقen_US
dc.subjectanxiety for the futureen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.subjectguidanceen_US
dc.subjectsatisfaction with school guidanceen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.titleالرضا عن التوجيه المدرسي وعلاقته بقلق المستقبل لدى تلاميذ السنة الأولى ثانوي دارسة ميدانية بولاية تيزي وزوen_US
dc.title.alternativeSatisfaction with school guidance and its relationship to future anxiety among first-year secondary students - A field study in the wilaya of Tizi Ouzouen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.