Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKhadidja, Daim-
dc.date.accessioned2025-12-03T13:50:08Z-
dc.date.available2025-12-03T13:50:08Z-
dc.date.issued2023-01-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6479-
dc.description.abstractMaking use of Information Communication Technologies (ICT) has become an inevitability to cope with modern teaching of British civilization courses to stimulate English as Foreign Language (EFL) students as well as to meet their needs and interests. The current research paper aims to investigate students' perceptions and attitudes towards the implementation of ICT in British civilization courses at the Algerian university as well as to explore the impacts of these digital resources in enhancing their achievements in EFL context. Thus, to obtain the required data, a survey research was conducted where a questionnaire was anonymously administered to the 2nd year LMD student at Mascara University. The results demonstrated that the integration of ICTs in civilization courses ameliorated students' learning and motivated them. Furthermore, they revealed a positive attitude towards its uses in these courses لقد أضحى استخدام تكنولوجيا الاعلام والاتصال أمرًا حتميًا للتعامل مع التدريس الحديث لدروس الحضارة البريطانية لتحفيز طلاب اللغة الانجليزية كلغة اجنبية وكذلك لتلبية احتياجاتهم واهتماماتهم. تهدف هذه الورقة البحثية إلى دراسة واستكشاف تصورات و مواقف طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية حول تنفيذ واستخدام تكنولوجيا الاعلام والاتصال في مقياس الحضارة البريطانية في الجامعة الجزائرية بالإضافة إلى استكشاف تأثيرات هذه الموارد الرقمية في تعزيز إنجازاتهم في سياق اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. وبالتالي للحصول على البيانات المطلوبة، تم إجراء مسح باستخدام استبيان لعينة من طلاب السنة الثانية LMD بجامعة معسكر. وعليه فقد أظهرت النتائج أن دمج تكنولوجيا الاعلام والاتصال في مقياس الحضارة حسن تعلم الطلاب وحفزهم. بالإضافة الى ذلك، كشفوا عن موقف إيجابي تجاه استخداماته في هذه الدروس .en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherكلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلاميةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 27، ع. 1;ص.ص. 707-719-
dc.subjectEFL studentsen_US
dc.subjectPerceptionsen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectICTen_US
dc.subjectBritish Civilizationen_US
dc.subjectطلبة اللغة الانجليزيةen_US
dc.subjectتصورات ومواقفen_US
dc.subjectتكنولوجيا الاعلام والاتصالen_US
dc.subjectمقياس الحضارة البريطانيةen_US
dc.titleEFL Students’ Perceptions and Attitudes towards ICT Integration in British Civilization Coursesen_US
dc.title.alternativeتصورات ومواقف طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية حول إدماج تكنولوجيا الاعلام والاتصال في دروس الحضارة البريطانيةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.