Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5966
Title: The effects of learners’ Autonomy on the Learning Motivation: Case of second and third year Civil Engineering students at the National Polytechnic school of Oran.
Other Titles: آثار استقلالية المتعلمين على دافعية التعلم: التقنيات بوهران دراسة حالة طلبة السنة الثانية والثالثة في الهندسة المدنية بالمدرسة الوطنية المتعددة
Authors: Manal Zeyneb, Boudlal
Farida, Djaileb
Keywords: Learners
autonomy
motivation
second and third year Civil engineering students
National polytechnic school of Oran.
الاستتقلالية في التعلم
دافعية التعلم
التعليم الهندستي
التعلم التعاوني
مناهج تعليمية
استتراتيجيات التدريس
المشتاريع التعليمية
الأداء الأكاديمي
Issue Date: 1-Jun-2025
Publisher: كلية أصول الدين - جامعة الأمير عبد القادر للعلوم الإسلامية
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 29، ع. 3;ص.ص. 95-104
Abstract: This article explores the effects of learners' autonomy on the motivation of second and third-year civil engineering students at the National Polytechnic School of Oran. Using a mixed-methods approach, it examines how autonomy, defined as control over one’s learning, influences intrinsic and extrinsic motivation. Data from surveys and observations reveal that greater autonomy enhances motivation, especially in collaborative and project-based settings. The study highlights the importance of fostering autonomy in student-centered learning to boost engagement and academic performance. It recommends curriculum designs and teaching strategies that prioritize autonomy in engineering education. تناول هذه المقالة تأثير استقلالية المتعلمين على دافعية طلاب السنة الثانية والثالثة في الهندسة المدنية بالمدرسة الوطنية المتعددة التقنيات وهران . تعتمد الدراسة على منهجية مختلطة لفحص كيف تؤثر الاستقلالية، التي تعرف بأنها قدرة الطالب على التحكم في عملية تعلمه، على الدافعية الذاتية والخارجية تكشف البيانات المستخلصة من الاستبيانات والملاحظات أن زيادة الاستقلالية تعزز الدافعية، خاصة في بيئات التعلم التعاوني والمشاريع . وتوصي الدراسة بتصميم مناهج واستراتيجيات تدريس تدعم الاستقلالية لتحسين الأداء الأكاديمي في التعليم الهندسي
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/5966
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.