Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6119
Title: التناول العقدي للصياغة التربوية في فكر عبد الحليم بن سماية - مقاربات في شرائط الوعي بالذات -
Other Titles: The Ideological Approach to Educational Formulation in the Thought of Abdel Halim Ben samaya - An Approach to the Conditions of Self-Consciousness -
Authors: فاطمة, سوالمي
Keywords: عبد الحليم بن سماية
الشرائط العقدية
الشرائط المعرفية
الصياغة ال تربوية
Abdel Halim Ben Samaya
nodal strips
knowledge strips
educational formulation
Issue Date: 15-يون-2024
Publisher: كلية أصول الدين
Citation: مقال منشور في مجلة المعيار
Series/Report no.: مج. 28،ع.4، (رت 78);
Abstract: تستند الدعامة المعرفية لمضمون الملخص الى تلك التساؤلات العقدية في سياقاتها التربوية في فكر الشيخ عبد الحليم بن سماية اتخاذ في ارتباطها بوعي الذات و تصحيح مسارات توجهاتها نحو أهم قضاياها و هي علاقة المعتقد السليم في ضبط المواقف و قرارات الدفاع عن هوية الفرد الجزائري، ضد محاولات المسخ الاستعمارية، من خلال توظيف سلامة المعتقد في معاني الايمان والتوكل و لوازمها المعرفية وبناءاتها التربوية لاستعادة تدين سليم بعلائقه المعرفية و الايمانية ، المعول عليها في مشروع إصلاحي هدفه الأول الحفاظ على مقومات الفرد الجزائري. The epistemological pillar of the content of the summary is based on those doctrinal questions in their educational contexts in the thought of Sheikh Abdel Halim Ben Samaya in relation to self-awareness and correcting the paths of its orientations towards its most important issues, which is the relationship of sound belief in adjusting positions and making decisions to defend the Algerian individual's identity against colonialist attempts, by employing the integrity of belief in the meanings of faith and trust and its cognitive requirements and educational structures to restore sound religion with its cognitive and faith relations that are reliable in a reform project whose first goal is to preserve the components of the Algerian individual.
URI: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6119
ISSN: 1112-4377
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.