Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6122
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأمال, سعودي-
dc.contributor.authorعلي, سردوك-
dc.contributor.authorمحمد أمين, عبانة-
dc.date.accessioned2025-11-16T13:55:40Z-
dc.date.available2025-11-16T13:55:40Z-
dc.date.issued2024-01-15-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6122-
dc.description.abstractيسعى هذا البحث إلى التعرف على مدى تأثير الإشهار الإلكتروني على صورة المؤسسة، وما يؤديه لتحسين وتفعيل العملية الاتصالية مع الجمهور المستهدف والاستفادة من الأخطاء مستقبلا، اختيارنا وقع على مؤسسة بالينسياغا الفرنسية لدراسة أثر إشهارها الالكتروني الذي نشرته في شهر نوفمبر الحملتها الترويجية ربيع 2023 وما نجم عنه من ردود أفعال سلبية بسبب المحتوى الصادم الذي تضمنته الصور، توصل البحث النتائج منها : المحتوى في الإشهار الإلكتروني يجب دراسته جيدا والتأكد من دلالاته الضمنية وإخراجه في صورته النهائية وفق معايير الأخلاق والقانون حتى لا يشكل صدمة يؤثر على صورة المؤسسة، فالجمهور الرقمي يملك قوة ضاغطة "الهاشتاغ"، جعل بالنسياغا تحذف ما نشر على موقعها الإلكتروني وجميع صفحاتها على مواقع التواصل الاجتماعي وتقدم اعتذارا رسميا. This research seeks to identify the impact of electronic advertising on the image institution, what it leads to improving activating the communication process with target audience to benefite from mistakes in the future. We chose for this purpose the campaign Spring 2023 for Balenciaga cause of negative reactions due to the shocking content included in the images published, reached results, including: The content in electronic advertising must be well studied before confirmation, must be according to the standards of ethics and law so that it does not be shocked; cause digital audience has the pressure of “hashtag”, which made the institution delete what was published on its website as well all pages on social networking and present an official apologyen_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.publisherكلية أصول الدين، جامعة الأمير عبد القادر -قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج. 28، ع. 1;ص.ص. 241-267-
dc.subjectالإشهار الإلكًترونيen_US
dc.subjectصورة المؤسسةen_US
dc.subjectالمستهلكen_US
dc.subjectالدلالةen_US
dc.subjectElectronic advertisingen_US
dc.subjectconnotationen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.subjectcorporate imageen_US
dc.titleتأثير الإشهار الإلكتروني على صورة المؤسسة - بالنسياغا أنموذجاen_US
dc.title.alternativeThe impact of electronic advertising on the image of the institution - Balenciaga as a modelen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.